recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor er next-gen delen ved xbone og ps4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor er next-gen delen ved xbone og ps4?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

PS3 var heller ikke bagud kompatibel ...

Det var den faktisk i de første udgaver.
Det er de nyeste også, hvis du jailbreaker den :)

Det har jeg ikke hørt om..
Hvad er det for en jailbreak?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

PS3 var heller ikke bagud kompatibel ...

Det var den faktisk i de første udgaver.

Det ved jeg godt, hvis du læser mit svar ovenover. Udgaver? Det var da kun fat modellen, men den blev jo kun produceret i 3 års tiden fattyen
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 18:34
Til Nagash skal det jo så lige siges, at hvis du har firmware 4.50 så det umuligt at jailbreake sin ps3, firmware skal så downgrades og er kun muligt hvis den er født med en af de ældre firmwares.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 20:44
Eh.. hvad er det helt præcis der er problemet?

Er det grafikken, features eller begge dele? 

IMO så i forhold til features bliver det vrælet lidt over nogle ting vi godt kan leve uden for en stund. Ok fair nok jeg er "sony mand" så jeg er nok lidt biased, men hvis vi forholder os til hvad det er Sony fra starten af har sagt, gjort og gør så giver det god mening. De har lyttet til udviklerne, de har lyttet til os (spillerne), de har stirret på hvad de gjorde forkert med deres PS3 og mere eller mindre rettet på ALT. 

Fair nok, så er der ikke lige 3D, MP3 eller muligheden for at ploppe en extern HDD i. Men det er jo ikke "next gen" features uanset. Så kan man diskutere at det er forkert af sony ikke at have med, men det var jo ikke deres fokus til at starte med. Sidste gang de lancerede en konsol var det et helt år efter deres konkurrent. Nu lancerede en uge før og lader til at have sparket tænderne ind på MS. Det er så muligt at MS praler af at den hurtigst sælgende konsol nogensinde, men faktum er så at Sony har solgt 1.1 millioner konsoller på 24 timer i NA og 250k konsoller i UK. Lande der i sidste generation var "xbox lande". 

Så igen, de gør bare hvad der er fornuftigt og intet af det gør det til en mindre "next gen" konsol. Det skal nok komme og når det så gør så er der sku ingen af jer der tænker "NU er det dælme da en rigtig next gen konsol". Så er der gået noget helt galt..

Nu har jeg ikke en konsol selv (Angry) men det der virker next gen for mig er:

- Muligheden for at spille PS4 spil på ens PS Vita. 
- En velintegreret "share" feature ift. at dele videoklip.
- Muligheden for at streame på Twitch og Ustream uden dyrt ekstraudstyr. 

Desuden kan vi se frem til:

- Gaikai, der skulle (lol..) udkomme næste år. 
- Muligheden for at kunne overtage singleplayer spil for andre, hjemme fra sig selv (eller det ser jeg frem til LOL). 

Problemet er bare, at det næsten er umuligt at efterleve sidste generations "next gen" feel. Sidste generation var trods alt også der hvor der pludselig kom super meget fokus på online multiplayer. Noget der aldrig rigtig blev ordenligt med PS2 også er køb af spil online/digitalt også blevet et stort hit. Desuden kom Sonys PS3 med bluray som standard, noget der på det tidspunkt jo var lidt vildt taget prisen kom BD maskiner i betragtning, dengang. 

Udover det synes jeg egentlig ikke at der er så meget "wow" ved sidste generation. Altså.. jo jo fint nok så kom den gamle PS3 med en masse junk som de fjernede igen og ja den havde muligheden for bagudkompabilitet, men er det nu betegnet som en "next gen" feature? 

Hvad er det vigtigste for en ny konsol? Grafikken og spillene. 

Hvad er det første jeg ser OP skriver? "CoD er ikke next gen nok". Eh.. OK... 
Hvad så med Killzone? Battlefield 4? Resogun? 
Eller hvad med at undersøge hvad der egentlig kommer? F.eks. ser Infamous Second Sun jo sindsygt godt ud i forhold til at det er et open world spil. Drive Club ser fu**ing sprødt ud i de nyeste videoer. Eller how, hvad med Warthunder eller Planetside 2? HVORFOR skulle det ikke være next gen, at kunne spille 1000 spillere i et FPS spil til en konsol? 

Det sjove er jo at jeg ikke engang snakker om spil der først udkommer engang om 2 år. InFamous, Planetside og Drive Club er alle spil der udkommer Q1 2014 og derfor inden for "launch window". 

Hvis man absolut skal udtale sig om så er det lidt weak at glo på CoD (af alle spil) og vurdere at de nye konsoller ikke føles rigtig next gen. 

Når det så er sagt er det der for mig gør konsollerne til noget specielt nogle helt andre punkter, nemlig: 

- Den sindsygt lovende fremtid i forhold til spil grundet noget knap så eksotisk hardware.
- Sonys fokus på indiespil. Så vidt jeg husker har de nævnt at der er 180 spil på vej. Det er selvfølgelig bare et tal, som de elsker at slynge ud men sidst jeg kiggede kommer der noget i retningen af dobbelt så mange spil til PS4 end til XBO det første halve år. 
- En masse Free 2 Play (F2P) spil. War Thunder, Planetside 2, Everquest, DC Universee Online, Warframe, Blacklight Retribution, Driveclub (PS+), 

Hvorfor er det så fedt? Fordi om et halvt år skulle de spil gerne være ud + en masse indie spil. Det betyder at du kan købe en konsol for 3500kr også spille. Bum. Og det er jo ikke kun ét spil, eller én genre, det er mange forskellige typer og der skal nok komme mere.

Hvis du så vil have nogle interessante spil ind i mellem så kommer der sindsygt mange spændende små titler. For en studerende som mig er det jo genialt og netop her jeg føler at Sony har ramt jackpot. Who cares om der lige mangler MP3 hvis man gider glo en ekstra gang på hvad de rent faktisk tilbyder og kommer til at tilbyde i den nærmeste fremtid. De gør jo lige præcis det de sagde fra starten de ville gøre. De har tilbudt en next gen gaming konsol og på det område så har de sparket konkurrenterne i skridtet. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 20:47
For dem af jer der er interesseret, så kan forskellen på hvad sony (kontra MS) har formået med henblik på spil ses her:

PS4:

1.       1.         Contrast (free with PS+)
2.       Resogun (free with PS+)
3.       Super Motherload
4.       Blacklight: Retribution
5.       Trine 2: Complete Story
6.       Warframe
7.       Flower
8.       DC Universe Online
9.       Sound Shapes
10.   Escape Plan
11.   Pinball Arcade
12.   Backgammon Blitz
13.   DiveKick
14.   Minecraft
15.   Tiny Brains
16.   1001 Spikes
17.   War Thunder
18.   Basement Crawl
19.   CounterSpy
20.   Daylight
21.   Doki-Doki Universe
22.   Deep Down
23.   Hohokum
24.   Helldivers
25.   Mercenary Kings
26.   N++
27.   Pavilion
28.   Starbound
29.   Rogue Legacy
30.   Velocity 2X
31.   Assault Android Cactus
32.   Octodad: Dadliest Catch
33.   Oddworld: New 'n' Tasty
34.   PlanetSide 2
35.   Hotline Miami 2
36.   Pool Nation Extreme
37.   Primal Carnage: Genesis
38.   Ray's the Dead
39.   The Witness
40.   Transistor
41.   Road Not Taken
42.   Secret Ponchos
43.   Samurai Gunn
44.   Guns of Icarus Online
45.   Outlast
46.   Don't Starve
47.   Putty Squad
48.   Switch Galaxy Ultra
49.   Monochroma
50.   fl0w

XBO:

1.     1.          Crimson Dragon
2.       Killer Instinct
3.       LocoCycle
4.       Powerstar Golf
5.       Halo: Spartan Assult
6.       Peggle 2
7.       Project Spark
8.       Minecraft: Xbox One Edition
9.       Cobalt
10.   Max: The Curse of the Brotherhood
11.   D4
12.   Below

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Til Nagash skal det jo så lige siges, at hvis du har firmware 4.50 så det umuligt at jailbreake sin ps3, firmware skal så downgrades og er kun muligt hvis den er født med en af de ældre firmwares.
Den må godt have firmware 4.50 (men hedder nyeste egentlig ikke 4.53?). Den skal bare være født med 3.55 eller ældre. Hvis den har forladt fabrikken med noget nyere end det, så kan man ikke. Så har man en Superslim, så er der ikke noget at gøre.
Pointen er egentlig også mere, at det egentlig er latterligt af Sony, at fjerne muligheden, når maskinen faktisk kan gøre det.
Den første udgave, altså 60GB Fat kunne godt. Da 80 og 40GB kom, påstod de så, at de havde lavet om i hardwaren, så den ikke kunne mere. Det er jo så tydeligvis løgn.

Redigeret af Nagash - 13-December-2013 kl. 22:24
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 08:43
Jeg har både ps3 og 4 stående herhjemme og har kørt a/b test på følgende spil.

Assassins creed Black flag
Call of duty ghosts
Battlefield 4

Der er Kæmpe forskel..!!!!

Detaljegraden, dybden i billedet, farverne, skyggerne og jeg kunne blive ved.
Samtidig er ps4 ekstrem hurtig til at sætte gang i spillet når man har smidt det i maskinen.

Jeg kører med 122" lærred, er der er det meget tydeligt at se fordelene ved ps4.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 09:51
nu har jeg ingen af de 2 men ved da af Battlefield 4 på grund af de nye konsolder nu kan klare 64 spiller noget som konsoliderende ejerne jo har skulle se misundlig til pc brugerne for. Så det må vil være nex gen når man ikke kunne i den forrige på grund af få dårlig HW ? Og som der er nævnt så er der jo også Infamous Second Sun det ser jo super godt ud og der kommer flere af den slags er jeg sikre på,

de Exclusive titler lige nu prøver i det som vi pc bruger har være død trætte af af ps3 og xbox 360 holder en tilbage da spillene skal kunne spilles på alle platforme så de har fokuseret på muligheden for af skruege lidt op for aa og opløsning og lidt grafik halløj men slet ikke det sprang som forsklen i HW ville kunne give det. Så vil gette på til E3 næste sommer kommer vi til af blive blæst bagover 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Jeg har både ps3 og 4 stående herhjemme og har kørt a/b test på følgende spil.

Assassins creed Black flag
Call of duty ghosts
Battlefield 4

Der er Kæmpe forskel..!!!!

Detaljegraden, dybden i billedet, farverne, skyggerne og jeg kunne blive ved.
Samtidig er ps4 ekstrem hurtig til at sætte gang i spillet når man har smidt det i maskinen.

Jeg kører med 122" lærred, er der er det meget tydeligt at se fordelene ved ps4.

Ja.. de fleste spil til PS4 har en opløsning på 1080 x 1920, BF4 er vidst 900.. Men det må da bestemt kunne mærkes på et lærred. :)
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 18:02
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Ja.. de fleste spil til PS4 har en opløsning på 1080 x 1920, BF4 er vidst 900.. Men det må da bestemt kunne mærkes på et lærred. :)

Forhåbentlig 1920x1080. Gider ikke til, at skulle vende TV'et på siden, når jeg skal spille :)
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 07:42
Den nye controller er en god opgradering. Fik spillet mere Killzone igår og den ligger altså meget bedre i hånden en DS3. 
En anden genial ting, er ved de audiobooks man samler op, der kommer lyden ud af højtaleren på controlleren, det håber jeg fremtidige spil fra andre spilproducenter vil benytte sig af Thumbs Up
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu