Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
quadrago
Guld medlem
Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 504
|
Emne: Vanvittig pris for genåbning af signal Sendt: 27-April-2009 kl. 20:34 |
Jeg flytter i ny lejlighed næste måned, den tidligere ejer har flyttet sit tv-abonnement med til sin nye lejlighed. Nuvel, jeg formodede det var en formsag at starte nyt abonnement i mit navn, når nu kablerne var trukket og ikke havde været brugt til andet. 3795,- skal Canal Digital have for at tilslutte mig Glentevejens Antennelaug.
Jeg troede de havde misforstået min forespørgsel, havde regnet med et par hundrede kroner. Er dette virkelig almindelig takst, for samme arbejde, andre steder i Danmark?
Tillægsspørgmål: Så vil jeg næsten hellere have parabol, hvilken retning skal en sådan vende for at modtage Canal Digital/Visasat?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
agger
Guld medlem
Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
|
Sendt: 27-April-2009 kl. 23:17 |
hej
hvis du vil have parabol til viasat og canal digita , skal du have frit udsyn til syd de 2 sattelitter ja der er nu flere ligger på 1grad vest og 4,8 grad øst.
hilsen agger
|
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
|
Sendt: 27-April-2009 kl. 23:25 |
YouSee betalte jeg ikke noget for at få åbnet for.
De vil jo gerne have kunder...
Hvor meget tv har du i din lejlighed?
Der er jo forsyningspligt i Danmark, så du skal kunne tage DR og TV2 hvis du ønsker det. Hvis du ikke har mulighed for at sætte en standard antenne op, så skal ejendommen ejere levere signalet for en mindre ydelse.
Måske skulle du skrive til Basta eller noget tilsvarende forbrugerprogrammer så kan det være at Canal digital falder på plads. Hvad er inkluderet i den pris? Er der en boks med, er det for 12 måneder eller noget andet? Det lyder godt nok mystisk.
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 09:27 |
quadrago skrev:
Jeg troede de havde misforstået min forespørgsel, havde regnet med et par hundrede kroner. Er dette virkelig almindelig takst, for samme arbejde, andre steder i Danmark? |
I Kragsbjerg Antennelaug (også Odense) koster det:
Tilmelding kr. 375,- Tilslutning lejlighed kr. 3.000,- Tilslutning villa kr. 5.312,-
Og det er uden betydning om der er kabler eller ej. Faktisk er kablet fra antennefordeler ind i lejlighed/villa din egendom (og ansvar).
Men det man betaler for er antennelauget. Forstået på den måde, at vælger du Boxer eller satellit, så betaler du løbende år for år. Det kaldes kortafgift, og koster for tiden 800-1400 kr per år.
I en antenneforening betaler man det store bekøb ved indmeldelse, og herefter er det årlige kontigent lille. Så det er mere lagt an på, at man er tilsluttet i mange år.
Eksempelvis koster det 2000 kr/år her på mit antennelaug, for ca. 30 kanaler. Vælger du satellit koster det måske 2800 kr det første år, og derefter måske 5-6000 kr/år.
Så på satellit afregner man på en anden måde. Men det er generelt dyrt at se TV - hvis man vil have et vist udvalg af kanaler ![](smileys/smiley1.gif)
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10474
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 10:18 |
quadrago skrev:
Jeg troede de havde misforstået min forespørgsel, havde regnet med et par hundrede kroner. Er dette virkelig almindelig takst, for samme arbejde, andre steder i Danmark?
|
Jeg er enig i, at det er mange penge for sådan en tilslutning, men desværre ikke ualmindeligt. Eksempelvis skal min lokale antenneforening have næsten kr. 5000 for at koble mig på.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 18:48 |
I min boligforening, som får leveret fra You See, er der IKKE nogen afgift at betale ved indflytning, man meddeler bare hvilken pakke man ønsker, og betaler derefter. Signalet er der jo allerede.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
dj_jellyfelz
Bruger
Oprettet: 03-August-2008
Point: 111
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 18:59 |
Radiomanden skrev:
I min boligforening, som får leveret fra You See, er der IKKE nogen afgift at betale ved indflytning, man meddeler bare hvilken pakke man ønsker, og betaler derefter. Signalet er der jo allerede. |
Dengang jeg flyttede mit Yousee abb. til en anden adresse, der i forvejen var tilsluttet yousee, skulle jeg give over 500kr for at de kom ud og satte f-connectoren i skabet udenfor mit vindue, hvilket jeg hva ret utilfreds med, eftersom jeg flyttede til bygningen ved siden af, og "kunne" har gjort det selv med en trekants nøgel, men må ikke. Da jeg så klagede over det fik jeg at vide de bare kunne komme og koble det fra igen så jeg kunne finde en anden udbyder. Ja fedt når når man har så mange andre muligheder. "NOT"....
|
Philips 47PFL9632D/10
Phillips SRU8015
Dali Ikon 7
Dali Vokal 2 Center
Dali W2 Bag
Audio Pro Evidence MKII Sub
Samsung SMT-H3106PVR
Harman Kardon AVR 630
Denon Pladespiller
PS3
|
limdul
Ny bruger
Oprettet: 28-April-2009
Point: 1
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 19:33 |
Jeg undrede mig også over prisen da jeg skulle tilsluttes Glentevejens Antennelaug
Så jeg spurgte ad.
Glentevejens Antennelaug er en forening og det du betaler for er medlemskab i foreningen.
Normalt vil det så være sådan at man ved fraflytning kan overdrage sit medlemskab til den nye lejer.
|
kylle_one
Bruger
Oprettet: 11-Maj-2008
Point: 169
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 21:46 |
Jeg har købt en "brugt"- medlemskab til mit antennelaug, fandt det i avisen og fik det overdraget til under halv pris.
Redigeret af kylle_one - 28-April-2009 kl. 21:47
|
jnvir
Super bruger
Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
|
Sendt: 29-April-2009 kl. 00:15 |
dj_jellyfelz skrev:
Radiomanden skrev:
I min boligforening, som får leveret fra You See, er der IKKE nogen afgift at betale ved indflytning, man meddeler bare hvilken pakke man ønsker, og betaler derefter. Signalet er der jo allerede.
|
Dengang jeg flyttede mit Yousee abb. til en anden adresse, der i forvejen var tilsluttet yousee, skulle jeg give over 500kr for at de kom ud og satte f-connectoren i skabet udenfor mit vindue, hvilket jeg hva ret utilfreds med, eftersom jeg flyttede til bygningen ved siden af, og "kunne" har gjort det selv med en trekants nøgel, men må ikke.
Da jeg så klagede over det fik jeg at vide de bare kunne komme og koble det fra igen så jeg kunne finde en anden udbyder. Ja fedt når når man har så mange andre muligheder. "NOT"....
|
Hvis du mener, at du selv skal have lov at rode i forsyningsselskabers installationer, så har du meget at lære. Påtager du dig også selv fejlretning?
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 29-April-2009 kl. 13:44 |
fltk skrev:
quadrago skrev:
|
Jeg er enig i, at det er mange penge for sådan en tilslutning, men desværre ikke ualmindeligt. Eksempelvis skal min lokale antenneforening have næsten kr. 5000 for at koble mig på.
Flemming
|
Egentlig udmærket idé dengang alle havde kr. 5.000 at lægge på bordet. Idag er tingene anderledes, nogen kommer til helt undvære. Så hvad Antenneforeningen vinder herved står mig uklart.
Så klart at idag må Parabol og/eller Boxwer blive noget alternativt.
|