recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med optagelse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med optagelse.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1422
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med optagelse.
    Sendt: 10-September-2010 kl. 19:58
Hej Alle i kloge hoveder.

Mine forældre fik for ca. 2 år siden en ny fladskærm Panasonic og en HDD optager fra Pioneer.
Det hele er koblet sammen, med en Canal Digital Sat-box.

Problemet som de oplever er ved optagelse på det digitale sendenet altså DR1 el. TV2. Når de optager på disse kanaler oplever de at når det skal ses, går billede og lyd ofte i stå.
Det sker også, hvis de ser de kanaler igennem optageren.

Optageren er af modellen: DVR-LX60D og understøtter kun MPEG2. De har tidligere haft systemet til at kører uden problemer. Den optog fint via det digitale sendenet før det analoge signal blev slukket. Men som lanceringen af det nye skete og det analoge sluk er det begyndt at hakke.

Hvis de ser på de kanaler via TVet direkte, så er der ingen problemer.

Hvis de optager via Scart stik fra Parabolen er der ej heller problemer.

Mine forældre har haft Expert som installerede systemet ude flere gange. Antennen er flyttet, og der er sat nogle forstærkere op. Manden fra Expert siger også at signalet er OK, hvilket han måler sig til.

Det er jo alt sammen meget fint, men mine forældre er ved at blive skøre af det, da de jo i sin tid har givet en del penge for hele setuppet.

Derfor vil jeg spørge om nogle herinde har forstand på det? Evt. kunne i give et råd her over debatten. Eller, hvis der er nogle fra det midtjyske der har meget forstand på det, må i meget gerne kigge forbi helt uforpligtende. Mine forældre bor omkring det midtjyske. (15 km fra Silkeborg) De betaler selvfølgelig for det.

Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 08:03
Har du opdateret softwarem, ellers prøv

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 13:23
Hej Benny.

Mange tak for dit råd.
Jeg opdaterede firmwaren på den igår, da jeg på pioneer at der var kommet 1,68 versionen, som netop skulle løse problemer med billede frys osv.

Vi har siden det ikke kunne få den til det. Den stoppede meget tit før, så jeg tror problemet er løst.

Der er dog et nyt problem. Når nogle af deres elektriske artikler i huset tænder f.eks fryser kompressor, køleskab, vandværk, blæser på badeværelset mm. Så kommer der pixeleringer og, hvis vi samtidig sætter tvet til at lave en signal måling viser den at signal kvaliteten falder helt vildt til under uacceptabelt.

Hvad kan man gøre ved det? Jeg tror ikke de bruger dobbelt afskærmet kabler, da de er meget tynde. Vil det være en fordel at bruge dobbelt afskærmet antenne kabler?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 13:31

Det er helt klart et støjproblem, og ja kabler og antenne skal jo være i orden for at kunne modtage støjfrit.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 14:08
Hej Benny.

Mange tak for dit råd.
Jeg opdaterede firmwaren på den igår, da jeg på pioneer at der var kommet 1,68 versionen, som netop skulle løse problemer med billede frys osv.

Vi har siden det ikke kunne få den til det. Den stoppede meget tit før, så jeg tror problemet er løst.

Der er dog et nyt problem. Når nogle af deres elektriske artikler i huset tænder f.eks fryser kompressor, køleskab, vandværk, blæser på badeværelset mm. Så kommer der pixeleringer og, hvis vi samtidig sætter tvet til at lave en signal måling viser den at signal kvaliteten falder helt vildt til under uacceptabelt.

Hvad kan man gøre ved det? Jeg tror ikke de bruger dobbelt afskærmet kabler, da de er meget tynde. Vil det være en fordel at bruge dobbelt afskærmet antenne kabler?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 14:10

Som før skrevet: Det er helt klart et støjproblem, og ja kabler og antenne skal jo være i orden for at kunne modtage støjfrit.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu