Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mhv_omjk
Bruger
Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
|
Emne: free/pay software til MPEG-4 på PC Sendt: 28-November-2010 kl. 17:36 |
- Der er gået ged i mit Cyberlink PowerCinema og jeg måtte til sidst slette programmet fra min PC, synes ikke det var en åbenbaring, men nu savner jeg det lidt da jeg ikke kan se DR-HD med Win TV V.6.0 og nu er jeg så på jagt efter et andet program som kan det.
Er der nogen der har et godt forslag til hvad det skulle være? - har en HAUPPAUGE WinTV HVR 900H til at tage DVB-T signalerne med ind i en USB 2.0.
|
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
MrCandy
Bruger
Oprettet: 12-Oktober-2010
Point: 59
|
Sendt: 28-November-2010 kl. 17:48 |
Vil anbefale at du prøver at kigge på DVBViewer, der kan du både se TV og optage TV. Det er et betallings program, det koster 15$ og det er et engangs beløb.
|
mm-bob
Super bruger
Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
|
Sendt: 28-November-2010 kl. 19:20 |
Nu skriver du ikke noget om dit OS. Men både Windows Media Player og Media Center på Win7 kan afspille TS filer med MPEG4 out-of-the-box. Hvis du skal ha' surround kan der dog godt være lidt problemos, da DR-HD på dvb-t ligger i HE-AAC, som skal transcodes til DTS eller DolbyD for at recieveren forstår det. Skal du bare bruge stereo på TV, er det intet problem.
Ellers er der altid VLC... Eller MPC-HC.
Hvis du også skal optage er det en helt anden snak, hvor du nok skal kigge lidt nærmere i HTPC trådene...
|
|
mhv_omjk
Bruger
|
Sendt: 28-November-2010 kl. 19:31 |
- Jeg skal bruge et stykke software direkte på PCen til at se et DVB-T signal på, så jeg skal finde et godt program med en rimelig Tuner-interface i, findes et sådant program overhovedet?
lige nu der bruger jeg som sagt WIN TV v. 6.0 men jeg kan ikke få den til at vise MPEG-4 DVB-T programmer, så er på jagt efter et andet istedet for Cyberlink Power-Cinema som jeg måtte slette pga. programcrash.
Skal lige nævne at jeg er på Win XP Home Service Pack 3.
Og desværre så har ingen af de førnævnte valgmuligheder vist sig brugbare.
Redigeret af mhv_omjk - 28-November-2010 kl. 20:00
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 28-November-2010 kl. 22:30 |
En USB TV Tuner så skulle du være kørende, der er den nødvendige SW med dertil.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 28-November-2010 kl. 22:41 |
Ovenfor er nævnt to oplagte muligheder dvbviewer og windows 7 media-center...
(der er også mediaportal, sagetv)
Hvis windows 7 ikke anvendes er det nødvemdigt at installere codecs, f.eks. fra Divx, elecard, coreavc.
Disse codecs kan klare både mpeg2 og mpeg4...
Disse programmer er klart at foretrække i stedet for hardware producent propriotære software leveret med hardwaren...
Se mere her..
Redigeret af avh - 28-November-2010 kl. 22:42
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
michael9000
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
|
Sendt: 29-November-2010 kl. 00:17 |
HVR900 findes vist i 2 udgaver - en med H264 i WinTV og en uden. WinTV 7 har en mulighed for at blive opgraderet til udgaven med HD, hvis der ikke fulgte med tuneren (ikke gratis)
|
mhv_omjk
Bruger
|
Sendt: 29-November-2010 kl. 08:34 |
- Jaa (hulk) det var jeg næsten godt klar over at 7eren gjorde, men har forlagt den originale CD til Win TV 6.0 som SKAL bruges under opgradering!! ![Angry Angry](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley7.gif) (Y%%&€&%//()%"#"#€%&/) , har dog skrevet til HAUPPAUGE Nordic om det er muligt at få et nyt eksemplar.
Og tro mig jeg har prøvet Medieportal men den nævnte et eller andet sludder om VRM9 et-eller-andet og nægtede at arbejde sammen med min WIN TV HVR 900H, og lad være med at spørge om jeg var træt af den til sidst.
Og det er rigtigt 900H findes i en 660xxx og en 1111xxx udgave og jeg sidder med 660xxx udgaven.
Skal som den sidste ting oplyse at med Power-Cinema kunne jeg se DR-HD med 660xxx-eren
Redigeret af mhv_omjk - 29-November-2010 kl. 08:46
|
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10474
|
Sendt: 29-November-2010 kl. 09:26 |
Jeg vil anbefale dig at ofre de 15 euro på DVBViewer. Du vil ikke blive skuffet.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
mhv_omjk
Bruger
|
Sendt: 29-November-2010 kl. 10:29 |
- Det skynder jeg mig og tage dit ord for og så er det det første jeg gør når jeg kommer til min PC i morgen efter almissen er gået ind i morgen.
Så indtil videre skal i have tak for kampen og inputtene.
Redigeret af mhv_omjk - 29-November-2010 kl. 10:31
|
|