|
Prodye og Verbatim med samme media code |
Besvar |
Forfatter | |
mgmg
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
Emne: Prodye og Verbatim med samme media code Sendt: 14-Marts-2006 kl. 14:13 |
Jeg ser på Nierle.dk at flere af Prodye skiverne har media code MCC 003. Det er samme kode som Verbatim +R 8X har. Betyder det at man reelt får samme skive og dermed kvalitet? DVD+R 4,7 GB Prodye Video (VULCAN SPECIAL EDITION) 8x Speed i cakebox 100 Stk |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 14-Marts-2006 kl. 19:53 |
Prøv at spille en lotto kupon med numrene 1,2,3,4,5,6,7. Hvis du vinder med denne kupon, så er de omtalte Prodye skiver jo nok ægte Verbatim medier med den rigtige kvalitet. Hvis din lotto kupon ikke vinder, så er Prodye skiverne jo nok såkaldte "fake Verbatim" medier - altså medier produceret på en eller anden billig fabrik, og med en media code (MID) som siger at den skal brændes med samme strategi som en Verbatim (Mitsubishi Chemical Corporation) DVD. Alternativt kan det være skiver som er frasorteret i kvalitetskontrollen hos Verbatims underleverandører (de producerer kun en brøkdel af egnemedier), og som derefter bliver solgt under et andet navn. Blev det for kompliceret? |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
bulk
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
Sendt: 14-Marts-2006 kl. 20:01 |
check denne guide ... så går du ikke helt galt i byen
http://www.mediatoolbox.net/DVD-Guide.htm
Jeg har selv lige bestilt nogle TDK som er i den øverste 1ST CLASS MEDIA vil da helst have det bedste... ;o) da de gerne sku holde længst muligt, desuden anbefaler Pioneer osse de TDK i deres manuel til min DVD/HD .
|
|
mgmg
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
Sendt: 14-Marts-2006 kl. 20:59 |
Nu bliver jeg lidt nervøs. Jeg har netop købt en lotto kupon hos burnalot.dk (aka. verbatim 16x). Er der en reel risiko for at de er fake? Kan man 100% afgøre om det er tilfældet?
|
|
Carser
-- Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
Sendt: 14-Marts-2006 kl. 20:59 |
Hej Bulk - tak for link til en ret overskuelig guide, jeg ikke kendte!
|
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
|
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 14-Marts-2006 kl. 21:17 |
jep, god guide. Sad lige og kiggede på wesellcd.com og faldt over et par interessante eksempler 1. Jeg har før med rigtigt godt resultat testet nogle ukendte 8x dvd-r skiver ved navn premium, kigger man under premium hos wesellcd.com fås der nu flere forskellige 8x dvd-r med forskellige media code, eks. en med media code TYG02 som jo normalt er Taiyo Yuden (førsteklasses skiver) 2. Verbatim 8x speed Pearl White som flere har dårlige erfaringer med har media code CMC Mag, som er 3 klasses skiver fra CMC magnetics Kan kun sige som altid, det er en jungle, og næsten uanset hvad man gør eller tror man ved, så ender man altid med at blive "snydt" på et eller andet tidspunkt Redigeret af spawn |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
bulk
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
Sendt: 14-Marts-2006 kl. 21:39 |
ja spawn, jeg så osse de premium du nævner, men da tdk kun var i 100 spindel... valgte jeg bare sådan en. Til mgmg , jeg syntes der er lidt mange 2,3,4 classes dvd'er hos Nierle.dk. desuden syntes jeg wesellcd.com er billigst... og bedst af alt, man kan bruge netbank til at betale med .. så alt man betaler er porto og ja jeg tror osse man skal holde sig langt væk fra de verbatim pearl .
|
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 14-Marts-2006 kl. 22:21 |
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
clausewitz
Guld medlem Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
Sendt: 15-Marts-2006 kl. 13:13 |
Eller prøv en hvilken som helst anden kombination af 7 lotto-godkendte tal - du skulle gerne få nøjagtig den samme ringe chance for fuld gevinst. Maskinen har næppe en talpræference . Claus |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |