|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Overså at det var Varde senderen, men det er det samme
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
mhv_omjk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2010 Sted: Odsherred, DK Status: Offline Point: 159 |
![]() |
Nej for Vandret er Vertikalt og Lodret er Horisontalt, og det er ikke uvæsenligt om man bruger det ene eller det andet, dog er det lige meget hvis ens antenne står opført som cirkulær.
|
|
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ifølge Wiki er det sådan her det hænger sammen:
Et objekt er i den vandrette eller horisontale position, når den er stillet i "venstre-højre" retningen og dermed parallelt med horisonten. Hvilket betyder at en Yagi antennes tværpinde skal være vandret mod den pågældende sender. De lodretter polarisernger benyttes kun ved hjælpesendere |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Og her for føje spot til skade. Hvorledes en sådan antenne som en slags moderne mirakel, da vil reflekterede og andre signaler fra "Forkerte vinkler", disse vil altid komme i samme fase, således de vil forstærke det ønskede signal.
Hvor blåøjet kan nogen blive.
Undersøgelser og andre ting foretagne på Radiokæde forbindelser, for ej glemme en forbindelse mellem Køge og København, henover Køge bugt. Men denne slags Radio eller fysiklove gælder måske ikke for de udvalgte, her funker tingene bare. De gør det bare ikke overalt. ![]() Redigeret af moho - 09-Februar-2011 kl. 16:28 |
|
![]() |
|
jimdavisjr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2009 Status: Offline Point: 59 |
![]() |
det er slet ikke sikkert at dit TV modtager den rigtige sender, derfor kan du indtaste de rigtige kanaler manuelt for hver MUX ( 1, 2 ,3 ,4 osv) jeg har selv haft problemer med at min modtager valgte en svagere sender end den jeg ville havde valgt.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Alle sendere inden for samme Region sender de enkelte MUX på samme frekvens. (SFN). Redigeret af Radiomanden - 09-Februar-2011 kl. 19:39 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jimdavisjr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2009 Status: Offline Point: 59 |
![]() |
ja men med kanalen kan du tvinge modtageren til en bestemt sende mast, Varde MUX1 er kanal 30 Videbæk er kanal 40 osv
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |