recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee HDbokse, standby strømforbrug?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee HDbokse, standby strømforbrug?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 15:00

så 25watt i timen v/standby til 2kr pr. kwh time? er det korrekt antaget?

dvs den bruger 219.000 watt om året hvis den står standby 24/7 ???
25watt x 24timer x 365 dage?

men så koster boksen 219kwh á 2,- = 458,- ? det er jo HELT vildt... ...

Nogen der aner hvad den koster når den er i drift???

Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-December-2004
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Nogen der aner hvad den koster når den er i drift???

Ja - stort set det samme som i standby. Forskellen er 1-2 watt målt med spar-o-meter.

Så vidt jeg ved er det høje standby-forbrug et tradeoff for at have en nogenlunde kort opstartstid. Når boksen er slukket helt bagpå tager det vel et lille minuts tid før man kan se TV. YouSee har sandsynligvis vurderet at de ville få flere klager over lang opstartstid end over højt strømforbrug.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 17:13

Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Så vidt jeg ved er det høje standby-forbrug et tradeoff for at have en nogenlunde kort opstartstid. Når boksen er slukket helt bagpå tager det vel et lille minuts tid før man kan se TV. YouSee har sandsynligvis vurderet at de ville få flere klager over lang opstartstid end over højt strømforbrug.

tjoe det er vel også rigtigt ... men nu er Boksene nu også blevet en DEL hurtigere end tidligere hvor de stod og talte ned fra f.eks 15sec... det gør den ikke længere...

også syntes jeg det er en HELT vild standby strøm ...  den bruger jo samme strøm som en mellemstor kopimaskine gør når den står i standby ...  og op til 100x hvad et nyt sony fjernsyn tager...

jeg vil gætte på, at min bærbare computer MÅSKE trækker 50watt når den er i drift....  så det hænger slet ikke sammen ... meen fair nok .. :)

fremover bliver den slukket sammen med fjernsynet på kontakten ... det er helt 100 ...

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu