recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv med DVB-C tuner, Hardisk optager uden.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTv med DVB-C tuner, Hardisk optager uden.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RasmusSteen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Tv med DVB-C tuner, Hardisk optager uden.
    Sendt: 11-September-2009 kl. 16:31
Jeg har købt et Samsung tv med indbygget DVB-C tuner, og abonnerer på YouSee.
Nu har jeg så fundet ud af, at YouSee frigør det digitale signal for alle os, som bare modtager normalt kabel tv.
Der burde ikke være noget problem med at modtage signalet direkte på tv'et, men jeg vil gerne smide min harddisk optager på det hele også, problemet er at den ikke har en DVB-C tuner indbygget.

Kan man evt. købe en ekstern DVB-C tuner, som kan løse problemet, for som jeg forstod det på YouSee kan jeg ikke modtage det digitale signal hvis jeg vil køre det over min Hardisk optager?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 16:34

Så køber du en Samsung 3126, så er der 160Gb at leje med.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 16:51
Det burde jeg måske have tilføjet. Min Hardisk optager er også en dvd afspiller, så hvis jeg skulle skifte den ud, ville jeg skulle ud og finde en ny dvd afspiller som også ville afspille mine dvd'er flot på hd-tv'et.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 18:20
Rasmus Steen. Velkommen i Recordere Forum.

Måske bør du se på Samsung 3106 der er YouSee's HD-modtagerboks uden harddisk.  Eksternt udstyr som dvd kan forbindes med scartkabel. Der er ikke oplyst salgspris på Samsung 3126 (med harddisk), men den udlejes med programkort til 89 kr. pr. måned.

Samsung 3106 kommer om få dage til at koste 999 kr., dvs. meget mindre end hidtil. Der er tale om en fast pris uden at man skal købe ekstra tv-pakker.

HD-boksen giver med YouSee kort desuden adgang til on demand-tjenesterne Cinama, StartForfra og TV Arkiv. Det har du ikke fra dit tv.

Redigeret af Vilhelm - 11-September-2009 kl. 18:20
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 18:52

At bruge en STB uden optage mulighed er ikke optimalt, der kan enten kun vises et program på TV Digitalt og optage et Analogt eller omvendt, med en PVR, kan man se et program og optage et andet samtidigt. Så det vil IMO være det mest optimale, jeg bruger ikke andet end PVR enheder.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 20:58
Hmm. Måske skulle jeg se på at udskifte min hardisk optager med 3126'eren, men hvad skal jeg så finde på med dvd? Skal den køre over 3126'eren eller tilsluttes tv'et direkte og kan jeg købe en dvd afspiller som kan upscale mine dvd'er så de ser nogenlunde hæderlige ud på mit HDTV?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 21:04

Du vil få en bedre afspiller med en Stand Alone end du vil med en Recorder, der er INGEN grund til at bruge Upscaling fra DVDen, den lille affære vil TVet selv tage sig af, da det jo ikke kan andet, og det vil rimelig sikkert blive bedre end det en afspiller kan gøre.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu