|
Problem med nyt panasonic og MKV |
Besvar |
Forfatter | |
Mikael A
Bruger Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 22:41 |
Hejsa
Jeg har fået mig et nyt panasonic til træningsrummet - et 32AS600 series tv og det er sq meget smart hvis man ser bort fra det popsmarte software design der er kommet. Men når jeg skal smide en film på mens jeg sidder på cykelen kan jeg sq ikke få underteksterne frem selvom de er smidt i MKV filen. Jeg kan finde trykke option->undertekster -> vælg undertekst 1 men ingenting kommer frem på skærmen - heller ikke hvis jeg trykker på knappen STTL Det er ikke noget problem med samme fil fra samme server på min 4 år gamle 42" led panasonic tv - husker ikke den præcise model Så er mit 100.000kr spørgsmål - Hvorfor pokker vil det ene gamle tv fint æde film og vise undertekster og det nye viser fint filmen, men kan ik vise undertekster. Software til at lave filen med er MKVtoolnix tl mac og jeg har forsøgt i standard setup (som alle hidtil er lavet med og kører 100% på gammelt tv) og uden comprission
|
|
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en Panasonic st60 som lever samme nummer. Jeg lave mine mkv filer med makemkv. Nogle gange ville den gerne visse underteksterne andre gange ikke. Selv med den samme fil.
Jeg endte med at købe en raspberry pi som jeg installerede xbmc på. Det virker meget bedre, og er mere overskuelig. Fjernbetjeningen styrer min pi, når den er på den valgte HDMI port. |
|
Mikael A
Funktioner
Tak(0)
|
Det vil jeg da gerne høre mere om .. er det ikke lidt vanskeligt at sætte op osv vs en WD TV live??
|
|
Bconrad
Funktioner
Tak(0)
|
Min mobil lever sit eget liv, så indlæggene blev lidt noget rod.
Rasp pi er ganske enkelt. Jeg har installeret Open Elec, hvilket er ganske enkelt, hvis man kan følge en simpel opskrift på engelsk. Jeg kender ikke WD tv, er vant til at køre med xbmc og det skal gerne være nemt for kone og børn, så ikke så mange forskellige platforme. Min xbmc er sat op, så den ligner et apple tv, så det er nemt og overskueligt for alle brugere. http://openelec.tv/ Rasp pi er ikke så hurtig, så ideelt køber man en lille computer i stedet, men så er prisen jo også en helt anden. For de 500 kr en pi koster, så er man fint kørende og det er ikke langsommere end panasonics smart-tv Redigeret af Bconrad - 15-Oktober-2014 kl. 10:00 |
|
Mikael A
Funktioner
Tak(0)
|
dvs den æder alt man smider efter den for jeg kan sq se WD TV live ikke godkender alle MKV formater
|
|
Bconrad
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke haft nogle problemer. Den kan dog vist ikke køre full HD. Er vist for langsom
|
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
En Pi er fuld HD hvis tv er. Men uden en receiver til at decode lyden har den det meget svært.
Har du prøvet ligge srt filen ved siden af mkv filen og døbe den præcis ens. Dvs Expendables.mkv Expendables.srt |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Mikael A
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan man ik da .mkv er en container med de filer lagt indeni... Det vil pana slet ik æde... Men pana kundeservice har skrevet til mig at de ikke understøtter alle mkv mere pga det ik bruges af deres kunder...?
|
|
lks
Bruger Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm det giver da ikke meget mening at fjerne support nå koden allerede er skrevet, men måske der er noget licens indblandet.
|
|
Mikael A
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det virker underligt.. Men jeg har løst mit problem på en lidt uventet måde.. Synology har en app - DS video til iphone/ipad. Den sad jeg og legede med og så jeg kunne vælge afspiller - hvilket så er f.eks er tv der er på netværket. Jeg ber så app'en om at smide det over på mit nye tv og det sker faktisk hurtigere end når tv'et selv skal loade filmen. Og nu virker underteksterne sq ..?
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |