|
PS3 accepterer ikke HDD |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-December-2011 kl. 12:11 |
Hej alle
Har købt mig en ny PS3, da den gamle er stået af (laserhoved). Den gamle er en FAT og mener den nåede at få den sidste opdatering (er det 4.00?). Nå, men har taget HDD ud af FAT og sat direkte over i SLIM. SLIM har ikke været tændt og opstartet før HDD skift. Fik fejlmeddelse, hvor den skrev at filsystemet ikke fungerede og man skulle installere vers. 3.72 via USB. Den foreslog også genstart, så det prøvede jeg. Nu står der at den korrekte HDD ikke blev fundet. Jeg kan ikke gøre mere, og den foreslår ikke nye ting eller det samme som før. Jeg var naiv og troede, at det bare var at skifte HDD direkte over, men det er det måske ikke? Når nye opdateringer installeres, er det så ikke kun på HDD disse ligger, eller bliver der skrevet til motherborded? Hvordan går jeg frem nu? Skal jeg opstarte med den nye HDD i, få systemet op og køre og opdatere til nyeste, og smække den gamle HDD i, eller hvad vil fungere? Den gamle HDD er en 500GB, derfor overflytningen. Skulle jo gerne snart videre med Hr. Drake ![]() Edit: Hvis jeg køber mig en nummer 2 PS3, hvad skal der så til for, at kunne synkronisere de 2, således savegames er ens. Skal jeg så abbonnere på Sonys cloud service? Edit: Har prøvet at slukke og tænde igen. Nu kommer samme fejlmeddelelse frem som før. Her havde jeg læst forkert. Der står det er system softwaren, som ikke kan køres ordentligt. Dertil skrives der at HDD skal formatteres, og der skal intalleres fra vers. 3.72.
Redigeret af fhansen - 25-December-2011 kl. 12:18 |
|
![]() |
|
Klondike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 1215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den skal formateres når du sætter den over i en anden PS3. Den skal også formateres hvis du sætter den tilbage i den gamle PS3.
Hvis du ikke allerede har taget backup af dine data, er du på røven. Redigeret af Klondike - 25-December-2011 kl. 14:58 |
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
Det har jeg ikke. Prøver at skifte over igen, og se om det passer.
|
|
![]() |
|
Det passer ikke. HDD har det fint i den gamle PS3.
Edit: Du må sgu ikke tage livet af mig på den måde, lige midt i Julen ![]() Redigeret af fhansen - 25-December-2011 kl. 15:13 |
|
![]() |
|
Klondike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 1215 |
Hmm lyder mystisk. Det kan være PS3 systemet er blevet ændret, men før i tiden var det 100 % rigtigt. Men fedt at det virker og god jul ![]() |
|
![]() |
|
Ja, fik sgu lidt nøjeren på. Tror aldrig 2 HDD er blevet swappet så hurtigt før i historien. Nu er jeg ved at lave backup. Så smider jeg backuppen over på den nye HDD i den nye PS3. Når det virker, smider jeg 500GB HDD i og formatterer den, og smider backup på den. Det må være vejen frem. Troede bare det var ligetil.
God jul tilbage
![]() |
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
På PS3 fat var operativ systemet gemt i selve maskinen, mens den på Slim er gemt på selve harddisken, derfor kan man ikke flytte direkte fra den fede til den tynde.
|
|
![]() |
|
Ahhhh. Så blev man så klog. Takker.
|
|
![]() |
|
Nå, er i gang med at lave en datatansfer. For helveg det tager lang tid. Og man skal lige være opmærksom på, at det ser ud som at systemet fryser, men det gør det ikke. Det er bare rocker langsomt.
|
|
![]() |
|
Så kom den nye op at køre. Tror bare jeg lader 320GB HDD sidde i, og bruger 500GB'eren til noget andet
![]() |
|
![]() |
|
scqeech ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2005 Status: Offline Point: 8 |
Hej.. Der er altså ligetil, eller det var det.. I gamle dage havde PS3'en selv informationerne til at ligge på den nye disk.. Men idag med alle de opdateringer der kommer går den ikke længere.. Jeg købte min disk hos GameBits.dk, og de gav mig den her lille guide..works like a charm..
0. Lav først en backup på en ekstern disk af din gamle PS3. 1. Vær sikker på disken er sat rigtigt i. 2. Start din PS3 op ved at holde powerknappen inde i ca. 10 sekunder, så får du mulighed for at reetablere systemet. Se evt. denne video: http://youtu.be/Gp5FoFKEltg 3. Derefter følger du anvisningerne på skærmen, som blandt andet indeholder at du skal på Sony's hjemmeside og hente seneste system fil. http://dk.playstation.com/ps3/support/system-software/detail/item384394/Funktioner-i-opdatering-%28ver-3-66%29/ Hent filen og lig i HD:/PS3/UPDATE/ På en ekstern harddisk eller en USB Flash Pen. Og følg ellers instruktionerne på skærmen..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |