|
Smart TV - StreamBox - HTPC |
Besvar |
Forfatter | |
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-September-2015 kl. 20:47 |
Jeg har igennem nogle år snart undret mig over, hvorfor der ikke findes en "komplet" løsning.
Mit VT30 var vel et af de første "smart tv", hvor man med lidt held kunne streame dlna materiale til. Billeder, var det eneste forholdsvise stabile. Ganske få apps, men ingen chance for at nye kom til. Så kom netflix på markedet og det var det nye sort. Nærmest et salgsargument i sig selv. Med intet håb om forrige generation kunne få en opdatering så netflix blev tilgængeligt. Min pointe er bare, at smart tv de foregående år (imo) er været noget være makværk, hvor et års serie kunne noget, men ved næste års serie, var smart tv delen allerede så dårligt stillet at eks netflix ikke kunne håndteres på tidligere modeller. INGEN opgraderinger på smart tv fronten. (tror dog samsung var lidt bedre her, med tidligere modeller). Apple tv gætter jeg på vandt frem i mange hjem, da det var lidt mere "sikkert", der kunne man da have lov at håbe en app måske kom i fremtiden og rent faktisk ville blive tilgængelig på atv. - Eller Playstation Tror i Smart tv bliver mere integreret i tv delen, som noget der rent faktisk udvikles til og som man kan håbe på fremtidige apps vil understøtte, eller vil man skulle udskifte tv næsten hvergang der kommer en ny app? - Såfremt man ønskede sit smart tv som streaming "enheden" Mit ønske scenarie var en egentlig app store til min mini mac, hvor der var udviklet apps til alle de streaming tjeneste der er ala Plex. Tv2 play, HBO på mini mac foregår via browser. Kluntet og så skide ærgerligt syntes jeg. I den sammenhæng har jeg store håb til apple tv og håber at der vitterligt blir udviklet apps til den lille boks, så ihvertfald streaming tjenester vil være tilgængelige her. Tør man håbe på det samme for smart tv delen? Uanset vil streaming vel sjældent henvende sig til surround folket. Jeg tænker på manglende HD lyd og nu DTS i det hele taget. Redigeret af Bromberg5 - 30-September-2015 kl. 20:53 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Funktioner
Tak(0)
|
Efter min ringe mening vil et smart tv aldrig nå en htpc til sokkeholderne. Derfor er mit bedste bud en mini pc. Her kan du hele tiden opdatere med ny software, styresystem og apps, så du til enhver tid har de nyeste tjenester m.v. Af samme grund bruger jeg stort set aldrig smart tv delen i mit tv.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har nemlig en mini Mac, som jeg nu ellers er ret tilfreds med, men jeg ville virkelig ønske der var HBO, TV2 play, min bio, DR osv apps.
Det tætteste jeg kan komme på af brugbart er remote buddy, men jeg er ikke helt sikker på jeg kan integrere de sider med remote buddy |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Der er ingen grund til at skifte TV, man køber bare en ny ChromeCast eller lignende. Den nye koster kun 320 kr. Hvis man vil være lidt mere fremtidssikret kunne man kigge på en NUC eller Intel Compute Stick. Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at sælge mini mac'en. Den tror jeg ikke har nogen fremtid inden for streaming Hilsen Carsten. |
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
For nu, er min Mini Mac det eneste der er tilfredsstillende ift Plex.
Jeg har et apple tv som jeg tidligere streamede til via mirror. Men det er altså lidt formeget tilslutning og valg der skal gøres, før det bliver en succes i hele hjemmet. Men TVos og andre styresystemmer, tror jeg (måske naivt) at der kan komme apps til computere også:)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |