recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skærmformat på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkærmformat på PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sbugge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Skærmformat på PS3
    Sendt: 05-November-2011 kl. 19:54
Hejsa,

Har fået et uventet problem med skærmformatet når jeg bruger min PS3 med min Panasonic TX-P50VT30Y fladskærm TV, og det opstod lige pludseligt, uden at det gik op for mig hvordan det skete.

I al sin simpelhed, så er billedet blevet vredet ud af proportioner.  Det er blevet højere i højden og smallere i bredden og så går det ud af skærmen.  Jeg ville f.eks. vokse fra 1.80 m til 1.90 m, hvis jeg stod op, og så ville jeg være slank igen...  Omvendt hvis jeg lå ned ville jeg være 1.70 m og XXL om livet... hvis i forstår hvad jeg mener.

Jeg har ligesom prøvet alt og alle instilliger, og har søgt WWW for svar uden held, så nu håber jeg der er nogen af jer, der måske har hørt om problemet og har en ide til hvad jeg kan gøre.  Jeg kan jo hverken spille spil eller se Blu-Ray film i øjeblikket, for det ser helt tåbeligt ud.

På forhånd tak,

Søren
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 08:12
Tror du ikke, du har trykket på ASPECT på din fjernbetjening og ændret den til noget underligt på PS3-indgangen?

BORING!
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 08:23
Hvis det er din ps3 den er gal med, kan du måske løse det ved at tænde din ps3 og holde knappen nede indtil den bipper 3 gange - så har du nulstillet AV-indstillingerne og du bliver bedt om at indstille dem igen. Vælg auto.

Men som amor skriver, så tror jeg også, du er kommet til at pille ved aspect på tv-et.
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
sbugge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 19:43
Hej Anoz & Amorbavian,

Jeg har en Pioneer DV-600AV DVD afspiller, som ikke har samme problem som PS3'en.  Både Pioneer og PS3 er "HDMI ind" i min Onkyo TX-SR608 Reciever og benytter altså det samme "HMDI ud" kabel fra reciever til TV.  Det antyder at det ikke er TV indstillingen den er gal med, eller tager jeg helt fejl?

Jeg har prøvet at nulstille AV-indstillingerne på min PS3 ved at holde Turn-on knappen nede, og derefter indstille dem påny pr. automatik, men det løste ikke problemet.

Men måske kan disse yderligere oplysninger dog være med til at indsnævre løsningen til problemet.  Gode råd er værdsat.

Venlig hilsen

Søren

Redigeret af sbugge - 07-November-2011 kl. 16:18
Til top
sbugge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 09:50
OK, jeg fandt selv ud af det til sidst.  Det var opsætningen på Onkyo recieveren, som jag må have ændret uden at opdage det.

Altså var PS3 og Panasonic VT30 rigtigt opsat.  Og hvad kan man lære af det?  Sikkert at det ikke er så simpelt som det var en gang, og der er et væld af ting der kan gå galt.

Hilsen

Søren
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu