|
Klone en harddisk? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-November-2018 kl. 17:54 |
Hej.
Jeg har en harddisk på 500 GB hvor der er 3 patitioner på C, D og E Windows ligger på C drevet og denne vil jeg gerne clone over på min nye harddisk som er på 256 GB. SSD Kan man det selvom diskene ikke har samme størrelse.? Jeg vil kunne clone C drevet og ikke de andre der er på samme disk. Når jeg går ind for at for at gøre den nye HD klar kan jeg ikke tildele bogstavet C da den jo i forvejen er på den disk jeg allerede har siddende. Hvordan gør jeg dette? Det er en Samsung SSD harddisk. mvh
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror clonezilla kan gøre det du gerne vil "Clonezilla is a partition and disk imaging/cloning program" www.https://clonezilla.org/. Når du tager originalen ud kan den nye clon være C:
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Du kan sagtens.
Du kan også bruge Macrium Reflect |
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
Mange tak. Fik det til at virke sammen med et Samsung program der kunne klone diskene.
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Det er som regel en dårlig ide, da ydelsen kan aftage markant, efterhånden som installation har været brugt et stykke tid.
Jeg så for nylig, én der beskrev det, som at købe en ny bil, men flytte den gamle motor over...
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Så behøves du ikke at købe en SSD, så kan du bare reinst. din pc. Alt med både. Det kommer an på, hvor længe siden det er du har inst. din pc og hvor mange opgraderinger du har været igennem og hvor mange programmer du har afinst. og lign. Men du mærker helt klart en stor forbedring ved atgå fra traditionel disk til SSD og du kan måske en lille forbedring ved at reinst. pc'en.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |