|
Guide Til .MKV afspilling på PS3 |
Besvar |
Forfatter | |
nitrotg
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
Emne: Guide Til .MKV afspilling på PS3 Sendt: 18-Juni-2007 kl. 14:01 |
Heysa. Tænkte jeg ville bidrage lidt til dette gode forum med at fixe en lille guide sammen så det er muligt at afspille HD MKV filer på ps3'eren uden brug af TVersity som jeg ved der er mange der har haft problemer med (inklusiv mig selv) Vil også forklare lidt om hvordan du evt kan smide filmen ned på PS3's egen Harddisk så de er lige til at afspille.. I guide her skal du bruge 2 programmer.. PS3 Video 9 som kan hentes her http://www.redkawa.com/videoconverters/ps3video9/download/in dex.php Og Red Kawa File Server som kan hentes her http://www.redkawa.com/fileserver/download/windows/index.php Alle filerne bliver Konveteret til MP4 formater hvilket betyder at ps3 acceptere dem Selve konveteringen tager kun ca 5-10min alt afhængig af din computer hastighed..
Hent PS3 Video 9 og installer det Start det op og det skulle gerne ligne det her. Glem Deres guide da den ikke kan bruges til mkv filer.. Tryk på Fanen Convert øverst oppe og Current cenversion lige under.. Så er der 2 knapper ca i midten af siden og der trykker du på Convert Video.. Der kommer nu et vindue op hvor du skal vælge Hvilken film du vil konvetere.. Derefter ude til højre af siden under profile skal du vælge MKV PASSTROUGH STEREO /160Kbps og til sidst trykke på start.. Konveteringen går nu igang og og lidt efter ligger filmen klar under C:\Documents and Settings\Din user\Dokumenter\Converted Videos\PS3\MPEG4-AVC For at ændre hvor filmen skal gemmes går du her ind.. Settings og devices og trykker browse under MPEG-4 AVC Video Så er filen klar til evt at blive smidt ned på en DVD skive eller usbstick/HDD og afspillede i dejlig HD kvalitet.. :) Jeg har selv smidt alle 11 afsnit af Planet Earth over på ps3'eren og står sindsygt flot.. Den eneste ulempe ved dette program er at du kun kan konvetere dine film til Stereo selvom dine Orginale film er ac3 Men hvis man som mig går lidt mere op i god billede kvalitet end super lyd så går det jo nok indtil Red Kawa og en nye PS3Video 9 ude som understøtter ac3 og DTS lyd.. Billede kvaliteten er jo nok ikke som rigtig HD kvalitet som på blu-ray/hd-dvd skive da de jo fylder en del mere.. men har svært ved at tro at der er meget forskel da de her allerede står rigtig RIGTIG flot.. men har bestilt planet earth på blu-ray så det kan jeg jo samligne med når de engang kommer :)
Som sagt ville jeg også lige smide en hurtig guide op på hvordan men nemt for smidt filmene over på ps3'eren gennem netværket så man slipper for at brænde dem ned på dvd skiver.. indstaller Red Kawa File server og start den op ved at trykke launch file server Der åbner sig nu en Hjemmeside hvor du kan se dine dreve.. Tryk på Settings
Skriv ind hvor du har gemt dine film så du kan få adgang til dem gennem ps3'eren Derefter går du ind på ps3'erens Internet browser og går ind på serverens url.. i mit tilfælde http://192.168.1.33:8192/ og så smutter du bare ind på dit drev hvor filmen er og henter den ned på hdd.. Simpelt og nemt :) Denne guide kan self også bruges til andre filer og film end .mkv filer men til det syntes jeg at TVersity funker fint nok.. Der er mange der har kan afspille mkv filer gennem TVersity, jeg var bare ikke en af de heldige og opgave at rode med det og fant andre vejen.. Håber folk kan bruge denne guide til noget og spørg løs hvis det er noget i vil vide :D Mvh Mig
|
|
DonJensen
Guld medlem Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
Sendt: 18-Juni-2007 kl. 18:23 |
Super super super med en guide.......den må jeg se om jeg får tid til at kigge på i weekenden.
Jeg har slet ikke fået det til at virke med billeder og musik endnu. |
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Sendt: 18-Juni-2007 kl. 19:56 |
Kanon, den vil jeg prøve! Kunne være lidt sjovt at lege lidt med! Godt initiativ..!!
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
nitrotg
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
Sendt: 18-Juni-2007 kl. 20:48 |
Kunne være fedt hvis du kunne give mig en samlining mellem dine hd-dvd'er af Planet earth og dem der er blevet komprimeret.. hvis du altså har mulighed for at få adgang til dem.. Kunne godt tænke mig at hører hvor stor forskel der er.. Har lige fået en mail fra axel at min planet earth er kommet i restordre :( |
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Sendt: 18-Juni-2007 kl. 22:49 |
Hej nitrotg! Det kunne være interessant! Hvor har du hentet filer med Planet Earth?? Øv- man bliver altid så skuffet når ens ting er forsinkede, men den er absolut værd at vente på!!! |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |