recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Grafikkort ( mærke )
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Grafikkort ( mærke )

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Grafikkort ( mærke )
    Sendt: 28-August-2017 kl. 10:27
Hej
Jeg skal have skiftet mit gamle ATI kort ud med et GeForce kort.
Men - mener jeg har læst et sted ( en gang) at win10 ikke acceptere den slags større udskiftninger.
Er det korrekt ? Det er selvfølgelig en FULD lovlig Windows 10 ( der er opgraderet fra en 7'er i tidernes morgen )
Kan jeg bare afinstallere driverene og fjerne det gamle kort
Og smide det nye i
Eller skal der gøre helt andre tiltag?
På forhånd tak
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Hej
Jeg skal have skiftet mit gamle ATI kort ud med et GeForce kort.
Men - mener jeg har læst et sted ( en gang) at win10 ikke acceptere den slags større udskiftninger.
Er det korrekt ? Det er selvfølgelig en FULD lovlig Windows 10 ( der er opgraderet fra en 7'er i tidernes morgen )
Kan jeg bare afinstallere driverene og fjerne det gamle kort
Og smide det nye i
Eller skal der gøre helt andre tiltag?
På forhånd tak
Windows 10 er lige glad hvilket kort du smider i. Du skal bare sørger for, dit nye kort understøtter bussen på dit bundkort.

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 493
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 10:53
Så længe du har din licens knyttet til en profil, så kan du skifte hele computeren uden den brokker sig.
Jeg har efterhånden skiftet en del hardware, men blev alligevel noget forbavset sidst jwg prøvede på min egen. Jeg skiftede alt undtaget harddisk og normalt skal man så igennem en længere proces med diverse drivere osv. Den startede bare op som om der ikke var sket en skid... :-)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 13:38
Det er dit bundkort som en OEM licens bliver bundet til når windows 10 installeres. 
Så det er ikke noget problem at skifte grafikkort. Det skal være en rigtig gammel computer før den ikke har PCIe.

Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 15:41
Tak for alle svarene, skifter straks kort når jeg kommer hjem :)
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 07:17
Nu håber jeg, at du husker/huskede at afinstallere de tidligere drivere ...og grundigt. Ellers kan der godt gå lidt ged i den, når du skifter fra en arkitektur til en anden.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu