recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskellen på disse gaming laptops?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskellen på disse gaming laptops?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 14:53
Hej Carsten,

Jeg har kigget lidt på Notebookchecks, men det ser ud til, at det review du linker til på den fra Lenovo ikke er det samme, som de reviews fra de andre maskiner.

Fx hvis du kigger på det review fra den på Dell maskinen, så er det et meget bedre og fyldestgørende review og i bunden er deres egen vurdering samt kommentar.

Det er der slet ikke på det review på den fra Lenovo Legion. Der er en score på 80% ud fra én score (Average of 1 scores) som ikke er givet af Notebookchecks, men fra PC Mag?

Måske Lenovo maskinen ikke er gennemgået af Notebookchecks endnu.

Jeg har dog læst, at fordelen ved Lenovo, er at den har et bedre skærmpanel, og den derfor er at foretrækker over andre budget gaming laptops med et GTX1050 kort.

Jeg skal dog ikke kloge mig helt vildt på det. Vil dog helst ikke købe en maskine der er stemplet fra starten af, med en dårlig skærm, som den Dell fx.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 15:06
Hej.

Jeg tror at næsten alle har TN paneler og det er derfor de får dårlige Scores.
Der er en eller to der har IPS Panel. Der i blandt Lenovo Legion Y520.

Men du kan selv læse hvad der står under VERDICT i dette link:

' there are some considerable drawbacks of the panel .....
But then again, it’s way better than a TN display.'

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 30-Marts-2017 kl. 15:13
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 19:50
Derfor burde Legion Y520 også være et godt valg af de mid-range bærbare som der er linket til?

Den ASUS som jeg linkede til tidligere, har sikkert også skod TN panel, som de andre. Skulle i hvert fald ikke undre mig.

Men tak for svar.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 18:57
Gaming baserede notebooks har ikke TN panel på grund af de går på kompromis med kvaliteten. De gør det fordi IPS-baserede skærme generelt har udfordringer til spil som TN paneler ikke har. de er ganske enkelt ikke hurtige nok til "seriøs" gaming.

Så det er i høj grad et kompromis man indgår. 

Og som der også er blevet sagt. grafikkort er det absolut vigtigste i en gaming bærbar. Så man skal i høj grad stille sig spørgsmålet: hvad VIL jeg spille, hvad VIL jeg give. - og så går man på kompromis derfra.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2017 kl. 11:56
Tak for svar.

Det giver god mening, det du skriver med panelet til gaming osv.

Så er det bare ekstra mærkeligt, at sider som Notebookchecks går så meget op skærmens vinkler, brightness osv. når man ved en gaming bærbar typisk sidder foran skærmen og typisk i dæmpet belysning i lokalet, eller i hvert fald indendørs.

Læste et review på en MSI maskine der scorede 76 fordi skærmen var dårlig i udendørs belysning? Men så anmelder de jo ikke ud fra en korrekt baggrund?

Men hvis ens budget er omkring 7.000 kr. tops, er det så for lavt at sigte efter GFX1050? Jeg har set på GFX1050Ti modeller, men de bliver for dyre.

Jeg har som sagt fået gavekort til Proshop.dk, og den bedste løsning jeg har fundet indtil videre er Lenovo Legion Y520 som godt nok har IPS panel, men det er nok ikke særlig godt.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 00:19
IPS paneler er generelt voldsomt meget bedre end TN-paneler til at vise farver, klarhed og alt hvad der ikke har med ekstremt hurtig 3D genereret dynamik at gøre. At Lenovo propper et IPS panel i en gamingbærbar betyder ikke at skærmen så må være dårlig. Men jeg har aldrig set den pågældende bærbare, så jeg kan ikke sige hvordan kvaliteten er på den pågældende maskine.

(har dog set acer's predator 21X som har curved ips panel. og det så ganske fint ud, men det var kun skrivebord/applikationer og ikke nogen spil)

PS - hvad angår "TEST" fra diverse online medier, så skal du nok tage de fleste tests med et gran salt. Tit og ofte så har de bare en kende svært ved at komme sig over deres egen storhed og dermed også tester i vilden sky. Både ting som absolut intet med virkeligheden har og ting som kan være ganske virkelige.

Redigeret af claus_jac - 02-April-2017 kl. 00:22
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 01:29
Tak Claus,

Vi kaster os ud i en Lenovo Legion Y520. Vi så den i dag i Elgiganten, og synes ret godt om tastaturet og skærmen også. Eneste minus er at Num Pad ikke er helt som det plejer at være, da Enter knappen mangler, men så er det godt vi ikke skal bruge denne computer til regneark m.m.

Alternativt var at vente og prøve den fra ASUS set sted, men vi kan godt li Lenovo (også som mærke ellers) så vi kører videre i det mærke 😀
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu