recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mere end 1 Ipod i ITunes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMere end 1 Ipod i ITunes

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Skobbolop Skobbolop skrev:

Du er vel ikke tvunget til at bruge iTunes med din iPod?

Hva med Songbird eller Winamp?.. kan de ikke synce med iPods?

Desværre kan jeg ikke bruge Sharepod uden at have registreret Ipod'en i Itunes.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Skobbolop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 12:27
SÅ, skulle du nok have valgt en anden afspiller :D
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 12:37
Ja du skulle nok havde valgt en anden Mp3 afspiller end Apple iPod og et andet program end Apple's iTunes, ville tro at du ville få et noget frie live end nu hvor du er stavebundt til Apple's prod. som jo ikke er verden beste prod. du kan sikke finde beder og billige Mp3 afspiller end iPod og beder program end iTunes. Og da du jo er på Windows platform, ja så er der fuldt udvalgt på alle hylder.

Redigeret af Startrek - 23-September-2009 kl. 12:43
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 13:39
Nu er det min kæreste der bruger Ipods, personlig kan jeg nøjes med min mobil.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Skobbolop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 20:12
SÅ, skulle du nok have valgt en anden kæreste :D
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Efter reinstallation af Itunes virker det.

I guder jeg hader Itunes

Forstår egentlig ikke hvorfor folk hader iTunes - jeg har meget sjældent problemer. Stort set alt virker i mine øjene meget naturligt og ligetil.

ja der kan være en software/hardware fejl, som gør at det driller, men helt ærligt fortæl mig lige hvilke programmer der ikke kan finde på det engang imellem...

Er der noget itunes ikke kan gøre som andre medialøsninger kan? (bortset fra at håndtere kopifilm og lign, hvor man måske er lidt på skråplan med hvad der egentlig er meningen)

Vi kan jo starte et sted. iTunes har det desværre med at kræve mange mange krafter af en computer. Ved ikke hvor slemt det er på MAC som den jo først og fremmest er lavet til, men på Windows pc'er æder den altså nu en gang for meget af et medie program. Jeg kan dog leve med dette da jeg har en ret kraftig computer.
Dernæst har de lavet programmet simpelt. FOR simpelt. Dette virker helt efter hensigten for uerfarne brugere, for der er det bare at slutte sin iPod til, og så er man stort set kørende. Men for en som mig som har rodet med computere siden 80'erne og har været vandt til at der er meget arbejde med alle små ting, bliver det hurtigt ret uoverskueligt at iTunes fratager en alt arbejdet.
Og så bliver der på ingen måder taget hensyn til dem der har en kæmpe samling musik inden de begynder at bruge iTunes. Den har som egentlig ret nemt ved at implementere de sange man har, men tag AC/DC fx, de sælges ikke over iTunes, og derfor har de heller ikke deres covers, jeg havde så i forvejen lagt et cover ind i filerne, men dem kan den ikke genkende?!?! Hvorfor dog det?
Jeg har som andre kun iTunes for at Media Monkey skal bruge nogle filer fra iTunes til at kunne overføre til mine iPod's. Hvilket iTunes i øvrigt lavede lort i, da jeg efter installation af iTunes 9 ikke kunne starte Media Monkey op mere. Har dog fikset det siden.
Men lige så meget som jeg hader iTunes, elsker jeg mine iPod's. Bruger i det daglige min Nano til og fra arbejde, og herhjemme og på lange ture bruger jeg min Touch til styring af forskellige ting i hjemmet og film og andet på turen.

Potentialet i iTunes er kæmpe stort, og langt hen af vejen virker det også efter hensigten, men for avancerede brugere slår det helt ved siden af, og man føler man mister sin egenkontrol fuldstændig. Jeg har altså brugt år og dag på tagging og omdøbning, samt sortering i mine musik-mapper. Og alt den sortering blæser iTunes højt og flot på, og går efter sine egne standarder. Så værsgo at starte forfra. :S
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 12:11
Det er det jeg sige iTunes er ikke verdens beste program og vel iPod er hele ikke verdens beste Mp3 afspiller, og der er indbygge så mange regler fra Apple's side hvad og hvordan at iTunes og iPod må bruges.

Så hvis man har en Windows maskine, så ville jeg helt sikke kikke andre veje end iTunes og iPod, desværre så er dem med Mac stor set bunde til iTunes og iPod, så måske skal den næste PC værre en Windows.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er det jeg sige iTunes er ikke verdens beste program og vel iPod er hele ikke verdens beste Mp3 afspiller, og der er indbygge så mange regler fra Apple's side hvad og hvordan at iTunes og iPod må bruges.

Så hvis man har en Windows maskine, så ville jeg helt sikke kikke andre veje end iTunes og iPod, desværre så er dem med Mac stor set bunde til iTunes og iPod, så måske skal den næste PC værre en Windows.

iTunes er ret sadistisk, men vil på ingen måder kalde iPod for en dårlig MP3 afspiller. De sidste mange generationer har de forsynet dem med en ganske fin DAC så lydkvaliteten fejler ikke noget. Jo i de medfølgende høretelefoner, men sådan er det nu med de fleste MP3 afspillere på markedet. Og de sidste mange år har iPod's også understøttet lossless musik. Og deres iPod Touch giver jo en hel række muligheder som ingen andre afspillere på markedet kan endnu. Dertil kommer at næsten alt 3. parts hardware der laves til MP3 afspillere laves til iPod. Det eneste problem jeg har er iTunes, kunne man dog bare slippe for det, så var det jo et skønt produkt.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu