|
Dali Stile Sat? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dr. Thor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Februar-2019 kl. 14:25 |
Hej.
Er der nogen derude, som har erfaring med disse? Jeg har Googlet mig blå og grøn, men kan ikke finde nogle data på dem. Jeg er især interesseret i, hvor meget de kan håndtere watt-mæssigt. Jeg kan kun finde data på Dali Stile Rear, som ligner dem meget, men alligevel ikke er helt det samme. Jeg søger nogle mindre højttalere som surround back, til min Pioneer SC-LX59. Tak. /Morten.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad er forskellen på Dali Stile Rear og Sat? Hvorfor vil du finde ud af, hvor mange watt de kan håndtere? Klaus
|
|
![]() |
|
Dr. Thor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
Hej Klaus.
Det er noget med, at Rear er konstrueret til at være baghøjttaler, mens Sat er en mere allround højttaler - hvordan det udmønter sig i lyd og virkelighed, må du ikke spørge mig om. M.h.t. til watt, er det mest for, ikke at risikere at ødelægge noget, hvis de nu kun anbefaler en 30 watts forstærker. Rear kan jeg ikke finde brugt nogen steder, hvorimod Sat kan købes til rimelige penge.
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
Hvis de hedder Dali Fazon Sat, er manualen her med data
Og med anbefalet 20-120 watt til disse, tror jeg ikke Stile er lavere
Redigeret af Munch - 13-Februar-2019 kl. 17:20 |
|
![]() |
|
Det er desværre ikke den.
Den har så vidt jeg har fundet ud af, samme fysiske dimension som Rear i denne brochure, men om den også er rated til 50-100 watt, ved jeg ikke. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
Det er fuldstændigt ligegyldigt. Du aner jo alligevel ikke noget om, hvor mange watt højttaleren trækker ud af forstærkeren. Med en højttaler kan du spille så højt at den ikke lyder anstrengt og vælger du en sathøjttaler med en 4" enhed, har du forhåbentligt valgt ikke at køre dem som full-range, men derimod skære alt under 150 Hz væk. Dermed ha du også skåret langt det meste af effekten væk Klaus
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
![]() Hellere en 200W forstærker som front skruet op til 50W med Volbeat musik, end en 30W der er overstyret til f.eks. 40W ![]() Som baghøjttaler vil jeg slet ikke være bekymret.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Tak for jeres svar, jeg vil ikke bekymre mig så meget om watt, så.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Dali's Stile højttaler er en lille 2 vejs konstruktion der havde sin tid omkring 2012 og frem til 2016-17, hvor den blev udfaset fra det danske marked. En ok lille højttaler til 799,-, men blev aldrig den store salgssucces herhjemme, da en Lektor 1 kostede 1149,- og lammetævede den lille Stile. Der findes kun eén model i tovejs og det er nu den der figurere som Stile Rear. De solgtes i sæt med to stk i kassen og i tilfælde af surround, så var det to kasser + plus en version der blev kaldt Stile Vocal. Det var samme højttaler, men frontstoffet var vendt, så det passede med en liggende højttaler i forhold til logo på fronten. Midtvejs i salgsperioden kom der en komplet surroundpakke med 5 stk. + den brystsvage Fazon sub1, som en samlet løsning i en stor papkasse. Ikke at det gjorde det store ved salget.
|
|
![]() |
|
Hej Jan Tak for info, fra en virkelig kender :-) Klaus
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |