|
PC test? Hvem skal man tro på? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil lige prøve at svare på dine spørgsmål, for at se om du og evt. andre kan komme med nogle forslag. Hvad skal jeg bruge computeren til?
Jeg har set på: Lenovo Legion Y520 Af hvad jeg kan læse mig frem til og se på YouTube, så er det den maskine der opfylder mine krav bedst. Det er desuden også en maskine, som jeg har haft mulighed for at prøve i Elgiganten, og den virkede god at skrive på. Det eneste minus er, at NumPad er designet mega underligt, hvor de har fjernet enter knappen, så jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvor stor en dealbreaker det er for mig? Det kan jeg jo ikke rigtig finde ud af, før jeg får det prøvet i hverdagen. Derudover har jeg set på: Acer Aspire VX 15 ASUS ROG Strix GL553VD DELL Inspiron 15 (2017) Hvad jeg finder attraktivt ved ASUS ROG Strix GL553VD er, at tastaturet ser rigtig godt ud, samtidig med at det er RGB så jeg kan skifte lidt væk fra alt det røde farvelade, og måske bare gøre det hvid eller blå, men den får samtidig ikke så gode anmeldelser vedr. temperature og støjniveau fra blæseren, siden den kun har én blæser. Man skriver også, at det er sådan en "enten eller" maskine, forstået på den måde, at enten har de haft rigtig gode oplevelser med den, eller så har de haft utrolig mange dårlige. Så ved ikke helt om jeg tør kaste mig ud i den. Den jeg finder mindst attraktiv er Acer VX 15. Nu skrev jeg godt nok, at design ikke betød noget, men den ligner jo et eller andet der er løgn. Får man dog value for money, så kunne jeg godt overveje at købe den alligevel. Det kunne være interessant, hvis en herinde har nogle erfaringer med disse maskiner jeg linker til. Så hører jeg gerne fra jer.
|
|
|
|
![]() |
|
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
Både Acer og Lenovo kan fås i Elgiganten, så er det ikke bare at tage forbi der og afprøve dem?
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Jo, det er det, men Acer var dog ikke på lager da jeg ville prøve dem sidst, og da jeg spurgte om jeg kunne prøve at høre Lenovo under en stress-test der sagde de at det kunne jeg ikke. De havde ikke nogle benchmark programmer installeret, så jeg kunne høre lyden fra blæseren.
|
|
|
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
Har lige lidt egne erfaringer jeg vil komme med.
Sørg for at grafikkortet ikke er placeret lige under WASD, for så bliver det varmt for fingerspidserne :) Har prøvet at grafikkortet blæserne skubbede det varme luft hen til cpu blæserne, som så skulle skubbe det hele ud ![]() /Jakob
|
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
|
![]() |
|
Hej Jesna, og tak for dit svar.
Jeg har godt læse det med opbygningen kan/er vigtigt for varmen, og det viser sig også at være en af de ting som folk klager over med fx ASUS GD553VD. Her man kan se, at den store GPU blæser sidder lige over WASD tasterne, og da der så samtidig kun er én blæser, så blev det vist varmt https://www.youtube.com/watch?v=EnhtpjbNHWY Deridmod var der fx ved Lenovo Legion Y520 og Acer Aspire VX 15 to blæsere der begge blæser bagud, og deres køling får bedre ord med på vejen. Det er sgu svært og en jungle. Tror primært jeg hælder mest til Lenovos Y520 pga. deres sorte design og ikke alt for meget rødt plastik, dog er jeg meget i tvivl om den NumPad er en dealbreaker på sigt.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |