recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny receiver

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2018 kl. 22:49
har 2x Dali concept 8 som fronter .. så det gulv, men nok ikke de helt store, og tak for testen, vil jeg lige læse 
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2018 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Bemærk at strømforsyningen kun er på 240 watt. Hvordan de kan hive 2x 100 watt i 6 ohm ud fra den er vist lidt af mysterie ...

De 240 W gennemsnit under normal drift.
Hvis du læser "test bench", kan du se at den smider 7x64W

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 01:39
Det er 1080eren, da det er sidste nye model. 
Det var først fra denne model, de tilføjede Atmos, som de sidste par år har gjort, at de var et skridt bagud, i forhold til konkurrenterne.
Med denne model er de med helt oppe foran igen, når vi snakker receivere i denne klasse.
Når den er på tilbud, er der tale om et decideret røverkøb.

Alt det med specs og watt kan det ikke betale sig at gå så meget op i, det er mere hvor strømstærk og velkonstrueret strømforsyningen er, der betyder noget i den virkelige verden.
Jeg har indkøbt og installeret den 3 steder, og den mangler på ingen måde kræfter de steder, jeg har hørt den, det ene sted endda med nogle mindre B&W højttalere.
Jeg har også erfaring med nogle af de tidligere modeller (1030 og 1040), der stadig kører uden problemer efter 4 - 5 år.
Jeg er sikker på, den er et rigtigt fint match, med dine eksisterende højttalere, hvilket er vigtigt, da den ikke har pre-outs, så du kan tilslutte ekstra forstærkere, men i denne klasse er det nok heller ikke de fleste, der har behov for det.
Hvis behovet kommer senere, f.eks i forbindelse med nye højttalere, vil det være logisk, at skifte forstærkeren samtidig, og da udviklingen går så hurtigt, specielt mht. receivere, vil den nok stå til udskiftning alligevel. :)

Som det er i dag, har den alle de specs., man kan forvente, men husk det er "kun" en 7-kanals-forstærker, uden mulighed for at behandle flere kanaler eller tilslutte eksterne forstærkere (jeg tænker hvis du både vil køre Atmos og udendørs-højttalere, kan det blive et problem)...

Redigeret af Supergris - 24-August-2018 kl. 01:50
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 07:17
mon Sony’en også kan trække et par velvoksne B&W 604 S2 ?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4862
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 09:57
sidste års EZ950 var UDEN underhøjttaler. Dette års FZ950 er MED underhøjttaler
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2007
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 15:18
Yep derfor jeg ikke vil ha fz950, pga højatler..

sad lige og læste om Yamaha rx-a1070, den understøtter kun hdr10, Dolby vision og HLG...

Hvad med HDR10+ som fz800 har? Kan den håndterer det eller hvad sker der der?

Redigeret af hik7 - 24-August-2018 kl. 15:19
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu