|
Dolby Digtal Plus vs. Dolby Digital |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Weisenstein ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2018 Sted: KBH Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-August-2018 kl. 22:04 |
Hej Alle
Jeg er helt ny i hi-fi-verdenen, derfor er jeg kommet lidt i tvivl vedrørende følgende: Jeg står og skal bruge en surround receiver (5.1). Min primære afspilningskilde er Netflix o.l. På Netflix`side skriver de, at receiveren skal være i stand til at decode “Dolby Digital Plus”. Vil det sige, jeg ikke kan få 5.1 lyd igennem til højtalerne, medmindre der står “Dolby Digital Plus” på receiveren (hvis det overhovedet er rigtigt forstået”? (Og lige til sidst - vil det være ok at bruge en receiver med 70/80W pr. enhed output til højtalere der kan tage op til 100W?) Beklager de måske lidt dumme spørgsmål 😇
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ALLE receivere fremstillet de sidste 10 år (mindst) vil kunne dekode DD+, så det skal du ikke bekymre dig om.
Det samme gælder effekten. 70-80 W er ret højt, og det lyder ikke som at dit behov er rendyrket hjemmebio-lydniveau. Så køb du bare en lille receiver. Eller køb en god og større receiver brugt, der er mange på markedet.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |