recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows bestod ikke ægthedsvalideringen!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows bestod ikke ægthedsvalideringen!!!

Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 23:27
Jeg tror at det er et rent software problem, som skyldes en fejl i Windows Activation.

Det er ikke umuligt at Microsoft kan fixe det med deres support.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg tror at det er et rent software problem, som skyldes en fejl i Windows Activation.

Det er ikke umuligt at Microsoft kan fixe det med deres support.

Selvfølgelig er det er softwareproblem...

M.v.h.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 01:42
Hvis der er en du har tillid til og computerviden, så lav en aftale med vedkommende on-site eller gå ind på http://www.teamviewer.com/da/ klik på start fuld version, du behøver ikke installere noget, du kan bare vælge at starte programmet.

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mac here I come.. 

Jeg er også glad for min mac, men du bliver skuffet hvis du tror at der ikke også er problemer med sådan en. Så hvis målet er en problemfri computer, vil det være en dyrtkøbt fejl at købe en mac.

Mit bedste råd: Tag backup af dine filer, og geninstaller windows, og 2 timer senere har du en ny og frisk computer.

Et fint indlæg
" Mac nørder" kom nu ned på jorden, tak
Det er ikke sort eller hvidt
E.L.
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 09:17
At dømme ud fra Kampus indlæg på side to var batteriet helt dødt. Hvis uret skulle stilles hver gang computeren blev tændt, tyder det på at bios blev resat jævnligt. Hvis det ikke gav software problemer, lyder det underligt at et nyt batteri skulle kunne gøre det.
Ovenstående kunne tyde på at fejlen måske kan findes i hardwaren, så hvorfor ikke kontrollere den først?

Det behøver ikke være noget stort problem. Eksempelvis kan ramblokkene på en ældre computer være irrede, og derfor kan et lille skub til dem i forbindelse med skift af batteri, være nok til at kontakten ikke længere er optimal. Rammen vil ikke vise fejl ved POST, men kan give meget bizarre fejl inde i OS'et.
Jeg siger ikke problemet ligger der, men det er værd at tjekke (tag ram klodserne ud, gnub forsigtigt på kontaktfladerne med et viskelæder og sæt dem i igen). Det vil ihvertfald være bittert hvis man bruger x antal timer på at snakke med Microsoft eller at geninstallere systemet, og så finde ud af det var en hardware fejl bagefter.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 10:44
Når man Windows Activerer maskinen, så bliver der i forhold til tid og dato og zone genereret checksum osv.

Det er meget sandsynligt at Kampus har lykkedes at lave en aktivering med forkert dato og tid engang i kampens hede. Efter at hun så har fået batteriet på plads, så kan Windows ikke finde ud af at hun nu har en "anden" computer med samme kode og med en anden tidszone.

Jeg har set den slags før, hvor Windows XP ikke vil lade sig aktivere.

Redigeret af Cyberguyen - 20-Maj-2013 kl. 10:44
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 16:47
Så vidt jeg ved indeholder et validerings certifikat oplysninger om din hardware (MAC adresse på netværkskort, seriel nummer på harddisk og CPU mv.). Men der kan ganske rigtig opstå problemer hvis datoen på computeren, er ældre end datoen på validerings certifikatet. Så ja, problemet kan også godt ligge der.

Angående tidszone er Microsoft, så vidt jeg ved, totalt ligeglade. Du kan ændre den uden administrator privilegier, og forretnings verdenen ville ganske sikkert gå amok hvis det gav aktiverings problemer at rode med den. 

Min pointe er at ingen af os definitivt kan sige om det er et software eller hardware problem, uden selv at have adgang til maskinen. Det vil være logisk at starte med at tjekke ting der ikke kan give yderligere problemer, eksempelvis at test RAM og CPU. Men ok, Prime95 og andre diagnosticerings programmer er måske ikke det nemmeste at finde ud af for en menig computer bruger.

Men jeg vil stadig råde Kampus til at køre Microsofts Fix It, hvis han ikke allerede har gjort det. Hvis det ikke virker, vil jeg (som andre allerede har skrevet) anbefale at give Microsofts support afdeling et kald. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 19:02
Hvis det havde været RAM eler CPU, så havde hun nok haft andre problemer end kun Windows Aktivering...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Nummer til dansk afdeling er her
http://www.microsoft.com/licensing/existing-customers/activation-centers.aspx

Har forsøgt at ringe på det nr 80701315, men de snakker ikke dansk.

Er der da ikke en dansk support til microsoft?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 13:15
Nå fandt et andet nr som gav pote: 82333100. Og nu er der oprettet en sag hos microsoft
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 14:02
Lige en opdatering på sagen:

Efter flere forgæves forsøg via mail, blev jeg guidet igennem via tlf til aktivering af ny nøgle. Og så viste det sig bare at det havde programmet i mellemtiden selv gjort - meget besynderligt. Men nu ser det da i det mindste ud til at virke uden at MSE kommer med fejlmeldinger.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 789

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu