recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb til mini virksomhed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb til mini virksomhed

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 18:08
Jeg kan desværre kun tilkoble mig KlausDM's indlæg. hvis man ikke ved hvad man taler om, så skal man dælme holde nallerne fra det. IT i virksomheder, uanset hvor lille deter , er ikke noget man bare tager let på. Det er i dag en meget stor del af firmaernes levebrød. Det kan være ganske katastrofalt at miste data, eller blive hacket så ens virksomhedsgrundlag pludselig kan forsvinde.

Modsat Steffen32, så er nogle af os i den situation at vi har det her ret tæt på i dagligdagen. Der er rigtigt mange steder hvor man har samme holdning med at det måske ikke lige er raketvidenskab. Faktum er at IT i virksomheder i dag er en særdeles kompleks ting, og det er ganske enkelt umuligt at vide alt omkring de ting man som virksomhed har brug for ,uden at der er en del personer inde over. enten som eksterne konsulenter/ekstern hjælp eller at man er flere i IT-afdelingen. Nu er jeg udmærket klar over at din fars firma ikke er særligt stort endnu. Men det ændrer ikke på at han skal tage rigtigt mange beslutninger. Alene den nye persondataforordning og de nye regler om datasikkerhed gør at han SKAL sætte sig ind i de regler. Hvis ikke så kan han få bøder af en procentdel af sin omsætning. Det er de færreste der har råd til at lave alt for meget lort i den del! (og en omgang virus hvor han ved et uheld mister kundedata er i den grad knusende for en lille virksomhed. Hvis han ikke kan genskabe alle data så kan han ikke hjælpe kunderne og værre endnu, så har han måske mistet finansielle data til SKAT som er komplet ligeglade med at hans søn havde hjulpet. De lukker bare hans biks hvis han ikke kan fremvise de data de beder om.)

Og ja - det er da fedt lige at kunne hjælpe sin far - især hvis han ikke ved at man får hjælpen herfra og han tror man er super IT-nørd. Men det her er altså ikke hjælp til virksomheder. Hvis du virkelig selv gerne vil gå den vej - så tag en uddannelse i det og kom ud på arbejdsmarkedet. Men så vil du også opleve at det vi siger nok ikke er helt usandt alligevel!
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 18:25
Jeg siger da at hjælpen kommer herfra. Det ved han. Vil da ikke tage kreditten.   Nå men tak for indlægget
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Jeg siger da at hjælpen kommer herfra. Det ved han. Vil da ikke tage kreditten.   Nå men tak for indlægget
støtter op omkring klaus dm og den anden claus. jeg er selv it-supporter. og sikkerhed, alt fra persondata osv er vigtigt at få ind i firmaet. Det er ikke billigt men tror heller ikke det er dyrt, at få en konsulent ud. da mange it folk, har fritid firmaer som konsulenter.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu