|
Virker kortet som det skal? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-September-2016 kl. 00:29 |
Hej,
Så fik jeg fat i det ASUS DirectCU 2 TOP GTX 660Ti fra min kammerat, og har nu kørt med det i en 3-4 timer. Jeg har siddet og spillet lidt WoW og D3, og i baggrunden har jeg et stream kørende fra Twitch.tv. Jeg synes dog kortet larmer en del, og det bliver sådan varmt, som i mega varmt. Hele bagsiden af mit kabinet er lunt, og jeg kan næsten ikke røre ved de der store rør der kører rundt om kortet (sikkert for at lede varmen ud). Det er virkelig varmt. Så hentede jeg et program der kan overvåge mine temperaturer, og det siger pt. det er 52 grader, og har haft en max temp. på 74 grader, og umiddelbart lyder det jo OK, og er ikke farligt? Men jeg undrer mig bare over, hvorfor det så larmer sådan, og bliver så mega varmt udvendigt? Det kort jeg havde før, som var et MSi GTX 660 var slet ikke i nærheden af samme støjniveau eller udvendig temp. Det varmede heller ikke bagsiden op af kabinettet. Er det meget normalt?
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Det er svært at svare dig. Støj og varme kan være OK for den ene og ikke den anden. Men jeg fandt et link hvor den øverste kurve er for et Asus GTX 660Ti DirectCU II: Og hvor den øverste afsnit under kurverne lyder: 'Asus' GTX 660Ti DirectCU II looks like it has a very well-constructed cooler, though it does leave us with some questions. The card doesn’t have a back plate to help dissipate heat, which is probably alright. But the temperature on the back of the board, below the VRM, reaches almost 80 degrees Celsius. Even the RAM modules exceed 70 degrees after 15 minutes of full load in a chassis. It’s nice that the card is by far the quietest in our round-up, but some of its components can use more airflow.' Og hvor det første afsnit på den følgende side lyder: Asus GTX 660Ti DirectCU II 'Just like Asus' interpretation of the GeForce GTX 670, its GTX 660Ti DirectCU II is by far the quietest card under full load in this round-up. This is partly a result of the competition's compulsion to push fan speeds higher than necessary in taxing workloads. Of course, compute-oriented environments apply the greatest load, and once you shift to games, Asus' advantage isn't as significant. In short, Asus' GTX 660Ti DirectCU II is a good two-slot card with a lot of cooling reserves.' Så din beskrivelse undrer mig. Men du kan måske prøve at spørge om hvorfor at din kammerat opgraderede? Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
Altså det larmer ikke mega meget, men blæserne kan godt høres under gaming. Så skruer de virkelig op i RPM.
Ang. det med temperatur så kan jeg de de målinger jeg har gjort (omkring 50-60 grader) passer meget godt med den graf som du linker til, men hvorfor mon det så bliver så mega varmt udvendigt alligevel? Er det normalt eller? Men så længe GPU er 50-60 max 70 grader er den udvendige varme på kortet så ligemeget? Hvilken del af min beskrivelse undrer dig mest? Det kan også være mig der definerer støj anderledes end den test? Men jeg ved bare at mit GTX 660 fra MSi ikke larmede lige så meget og det blev heller ikke så varmt udvendigt. Min kammerat solgte fordi han bare ville have et andet. Han havde ingen problemer og han er reel nok ved jeg. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Er kabinettet som kortet sidder i optimalt gennemblæst/udluftet?
Ti kort og almindelige kort er en relvativ stor forskel. Så du kan ikke umiddelbart sammenligne de to kort. Hvis du skal sammenligne med hvad din kammerat havde af oplevelser med kortet, så skal du også tage hensyn til kabinettet. Er det samme kabinet? Oven i det skal du tage hensyn til spillene. Er det samme spil? Samme opløsning/detaljegrad? |
|
![]() |
|
Mit kabinet er et lille kabinet, og hans er lidt større ved jeg.
Jeg går ud fra at mit kabinet har OK airflow. Jeg har en 120 mm. blæser i front og en 80 mm. i bag, men jeg har så heller ingen side på, og kabinettet står på mit skrivebord. Min kammerat har som sagt et større kabinet, som står (med side på) nede på gulvet i hjørnet, under hans skrivebord, så det kan måske være derfor vi oplever støjniveauet anderledes. Han har i øvrigt heller aldrig tænkt over om kortet var varmt eller ej. Jeg kom også kun til at opdage at det var mega varmt, da jeg mærkede at hele bagsiden af mit kabinet var lunt/varmt, da jeg skulle sætte mit jackstik i til headsettet. Jeg har som sagt aldrig oplevet min bagende af kabinettet være så varmt, så jeg undrede mig bare. |
|
![]() |
|
GreedyDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-September-2011 Sted: Odense Status: Offline Point: 64 |
Jeg ville sætte siden på dit kabinet og teste igen. Der er ikke noget ordentligt airflow når der ikke er side på.
Meningen er at kabinettet skal trække kold loft ind og spytte det varme ud, det kan det ikke når det er åbent.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Helt enig. Og ned på gulvet med det, så opleves støjende væsentlig mindre generende. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Jeg har sat siden på igen, og nu siger GPU Core ca. 62 grader. Men bagpå kortet, der hvor jeg sætter skærmstikket i er virkelig varmt, sådan meget varmt, og jeg kan knapt nok rører ved det. Er det normalt? Nu er jeg godt klar over, at der er meget varmt i dag, og det rum jeg sidder i har også en god rum temperatur, men alligevel? Skal selve kortet blive så varmt udvendigt?
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Mit gamle GTX260 (enorm strømsluger) blev også ret varm. Men det er jo svært at sige præcis.
Jeg undre mig dog over, at temperaturen stiger når du sætter siden på. Det lyder som om air flow ikke er speciel optimal i dit kabinet. Hvilket kabinet er det? |
|
![]() |
|
Hmm, så meget stiger det nu heller ikke, men det ligger stabilt på de der 62-65 grader. Jeg har læst at det ikke er "farligt" for en GPU at ligge på den temperatur, men jeg undrer mig stadig over, at kortet bliver så ekstremt varmt udvendigt og gør bagenden af mit kabinet så varmt.
Nu hjælper det nok heller ikke på det, at der er 25 grader inden i det rum jeg sidder i, men alligevel? Mit kabinet er bare et lille et fra CoolerMaster. Kender ikke modellen. Det var en computer jeg købte samlet i 2012 hvor den blev leveret i det kabinet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |