recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man det?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man det?
    Sendt: 4 timer 54 minutter siden kl. 17:59
Hej,

Jeg har to wireless routere som jeg gerne vil bruge til henholdsvis adgang til internet og routing mellem husets trådlæse apparater.

Altså laptop, tv, tablet atv, osv. forbundet til den ene router #1, placeret i stuen, og router #1 forbundet til router #2 i soveværelset for at få adgang til internet, hvor stikket er.

Formålet er at få bedre routing hastighed mellem apparaterne, så de ikke alle sammen skal sende og modtage den lange vej til soveværelset. Router #1 er også hurtigere og nyere end #2.

Giver det mening og hvordan sætter men det op?
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2012
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 20 minutter siden kl. 18:33
Router 1 skal sættes op son access point. Se i manualen til den hvordan det gøres. Du skal nok slå DHCP fra i router 1, så IP adresser tildeles fra router 2.
Den ska så forbindes til router 1 med et kabel. Ethernet kablet skal sikkert forbindes til 1 af de 4 LAN porte, ikke til WAN porten på router 1. Og til en LAN port på router 2.
I router 2 kan du så slå wifi fra.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 11 minutter siden kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Peter.C Peter.C skrev:

Router 1 skal sættes op son access point. Se i manualen til den hvordan det gøres. Du skal nok slå DHCP fra i router 1, så IP adresser tildeles fra router 2.
Den ska så forbindes til router 1 med et kabel. Ethernet kablet skal sikkert forbindes til 1 af de 4 LAN porte, ikke til WAN porten på router 1. Og til en LAN port på router 2.
I router 2 kan du så slå wifi fra.

Ok, takker.

Er det nødvendigt at bruge et kabel? Det ville være MEGET nemmere for mig hvis man kunne gøre det hele trådløst.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 5 minutter siden kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Formålet er at få bedre routing hastighed mellem apparaterne, så de ikke alle sammen skal sende og modtage den lange vej til soveværelset. Router #1 er også hurtigere og nyere end #2.

Giver det mening og hvordan sætter men det op?

Det bedste du kan gøre for dig selv, er at flytte routeren fra soveværelset og ind i stuen og så ellers bare forlænge kablet fra internettet.

Hvis du absolut vil køre alting trådløst frem og tilbage, risikerer du at al trafikken skal sendes frem tog tilbage mellem de to routere trådløst - vel at mærke på den samme kanal.

Har du dårlig dækning på dit trådløse fra soveværelset?

Om det kan lade sig gøre med dit nuværende udstyr, afhænger af hvad udstyr det er….

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 28 minutter siden kl. 19:25
Hvis du trækker kabel mellem stuen og soveværelse vil du kunne opnå en 1000mbit i stuen. wifi i stuen måske omkring de 500mbit.

Vælger du at køre trådløs mellem stue og soveværelse så har du nok 50-500mbit i stuen. Sandsynligvis tættere på de 50mbit. Wifi i stuen vil også være begrænset til måske 50mbit, da begrænsningen er mellem stue og soveværelse.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu