recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Monster Beats by Dr. Dre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaring med Monster Beats by Dr. Dre?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med Monster Beats by Dr. Dre?
    Sendt: 10-November-2010 kl. 15:02
Jeg var nede i Eplehuset her i Århus for at høre dem i dag, og jeg må indrømme at de lyder ganske udmærket. Jeg prøvede derfor at se, hvad de koster på nettet. Jeg har bare ikke kunne finde dem på hifipriser. Så hvor kan jeg så søge efter dem? Smile
Der ud over, kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er nogle af jer der har erfaring med dem?
Til sidst, kunne jeg godt tænke mig at høre, om I kendte nogle som var mindst lige så gode, men bare til en bedre pris.

Kort indlæg, med håbet om gode svar LOL
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 09:04
Har hørt de Beats by Dr. Dre en enkelt gang, og var ærligtalt ikke imponeret. Lyd kvaliteten er slet ikke i samme klasse som prisen, og mange stedet får de hug for byggekvaliteten. De er desværre, efter min mening, en ren markering vare.
Har du prøvet at kigge på f.eks. pricerunner for at finde netpriser på dem?
Hvis man skal forsøge at finde et alternativ, er der et par ting der skal afklares:
Med hvilket udstyr skal de bruges?
Hvad skal de bruges til?
Hvor skal de bruges? (Altså i hvilket miljø)
Hvilken type må de være? (In-ear, på øret og over øret)
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 09:26
Jeg må også indrømme jeg lånte et par i flyet til USA her, og var særdeles skuffet, savnede mine gamle AKG studio.

Har også hørt slemme rygter som samle kvalitet.. tror mit næste sæt nok bliver P5´erne fra B&W selvom AKG laver nogle herre fede topmodeller, dog for meget modstand i til Ipod / mp3 afspillere.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 10:13
Ok de herre, det lyder til at jeg muligvis skal holde mig fra dem Smile
Jeg var bare imponeret over dens evne til at lukke alt lyd ude, så man kun kunne høre musikken.

Men lige for at besvare Irenicus' spørgsmål:
Med hvilket udstyr skal de bruges?
Hvad skal de bruges til? De skal bruges til almen brug. Altså til at gå og høre musik med fra en iPhone eller Samsyng Galaxy
Hvor skal de bruges? (Altså i hvilket miljø) De skal bruges uden for i gademiljø også (Århus), lige som de skal bruges i til togrejser. Så de skal helst kunne isolerer lyden.
Hvilken type må de være? (In-ear, på øret og over øret) Det må ikke være in-ear, og så må de ikke trykke for meget på øret. Det skal enten være jævnt tryk på hele øret, eller også skal øret være "inde" i buffen.

Til sidst skal der lige siges, de heller ikke må være for kæmpe store Smile

Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 16:45
Tag din ind i Aage og lyt lidt på hvad de har, gerne sammen med din eventuelle tlf. AKG laver nogle gode bøffer, hvor komforten er super på mig. Beyerdynamic har jeg ikke selv hørt, men der er mange der er rigtig glade for dem. Grado har super lyd, men de er åbne, så disse er kun en mulighed hvis du virkelig kan lide lyden. Sennheiser er noget velkendt herhjemme, og er helt sikkert et lyt værd. Shure ved jeg laver nogle fede IEM's, men kender ikke deres fullsize. Ultrasone laver nogle fede bøffer i den dyre ende, men deres mindre modeller kan jeg forestille mig er fede også.
Det er et lille udpluk fra Aage jeg har nævnt, og der er mange flere mærker der er et lyt værd, Sony laver bla. også et par modeller der kan være interessante,
Audiotechnica ATH-M50 (Her linket til hvad der ligner den danske importør) er også et vellidt budget valg, men aner desværre ikke hvor du kan komme til at prøve dem.
Superlux HD681 skulle være et røverkøb, men kræver andre puder hvis de skal have en rigtig god komfort. Læs evt i denne tråd

Redigeret af Irenicus - 11-November-2010 kl. 16:46
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 21:08
Jeg tror jeg vil tage ned til Aage og kigge hvad de har af høretelefoner, her i Århus.
Så vender jeg tilbage, når jeg har været der nede Smile

Men tak for svaret, det er meget brugbart Thumbs Up
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 22:25
Beats By Dre, den gamle udgave, har en tendens til at mudre lidt i detaljerne, men det er nok også værd at have i baghovedet at manden der har lagt navn til den, primært beskæftiger sig med hip-hop produktioner, hvor der er stor fokus på den dybe bas. Solo HD udgaven er blevet markant bedre og er lydmæssigt noget mere åben og neutral.

Ellers overvej Sennheiser HD650 - de er også super lækre og kan også opgraderes/tweakes med f.eks. Cardas kabler.

Hvis du nu udelukkende skulle bruge dem indenfor, ville jeg klart anbefale Grado SR325iS De er dog lidt problematiske at bruge offentligt, da de spiller enormt meget ud af og man bliver ikke - taler af erfaring - populær i hvile-kupeen i toget med sådan nogle basser Smile
Tape Connection MKII
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Beats By Dre, den gamle udgave, har en tendens til at mudre lidt i detaljerne, men det er nok også værd at have i baghovedet at manden der har lagt navn til den, primært beskæftiger sig med hip-hop produktioner, hvor der er stor fokus på den dybe bas. Solo HD udgaven er blevet markant bedre og er lydmæssigt noget mere åben og neutral.

Ellers overvej Sennheiser HD650 - de er også super lækre og kan også opgraderes/tweakes med f.eks. Cardas kabler.

Hvis du nu udelukkende skulle bruge dem indenfor, ville jeg klart anbefale Grado SR325iS De er dog lidt problematiske at bruge offentligt, da de spiller enormt meget ud af og man bliver ikke - taler af erfaring - populær i hvile-kupeen i toget med sådan nogle basser Smile

Jeg må indrømme at begge to er super lækre visuelt. Men jeg synes nu alligevel 2500 kr. er mange penge for høretelefoner.
Jeg ved godt at Beats koster det samme, men jeg håbede der var et lige så godt alternativ til billigere penge.

Men jeg må som sagt lige ned til Aage og høre, om jeg vil smide så mange penge på høretelefoner.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu