|
Mindste kabinet til full-size grafikkort? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-August-2016 kl. 16:41 |
||
Hej
Børnene skal have en PC til at spille på. Det kunne være en bærbar, men skal en bærbar have et dedikeret grafikkort løber prisen op for selv et halvlunkent grafikkort. Og bygger jeg en PC i stedet, kan de også få en ordenligt størrelse skærm. Så jeg tænker jeg vil bygge dem en PC i stedet. Vi vil gerne kunne tage den med i sommerhus, f.eks. men den behøver ikke kunne flyttes rundt omkring i huset, i skole, mv., så derfor tænker jeg en PC fremfor en bærbar. Men gerne så lille et kabinet som det nu kan lade sig gøre. Nu skal der jo ikke diskettedrev og DVD i (som sidst jeg byggede) så det må kunne lade gøre at lave den lille. Og at tage PC'en, skærm, tastatur og mus under armen til sommerhuset må kunne lade sig gøre. Kabinettet skal dog kunne klare et fuldlængde, dobbelt-ports grafikkort. Til gengæld er det vel også det eneste kort man har i idag. CPU, Ram, lydkort osv, håndteres direkte på bundkortet. Jeg kender ikke navngivnings-standarden for kabinetter. Det er noget tid siden jeg sidst byggede en PC. - Hvad er det mindste kabinet der kan klare et fuldlængde dobbelt-ports grafikkort? Det behøver ikke være fancy eller dyrt (så hellere bruge pengene på grafikkortet), det skal bare være så lille som muligt. Mvh Jens
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg har et mini itx kabinet, der er plads til grafikkort til to porter. Men Intel har også lavet en nuc med plads til ekstern grafikkort
|
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
||
Det hedder en Intel NUC Skull Canyon . Hilsen Carsten. |
|||
![]() |
|||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
||
Er I sikkert på at man kan skifte grafikkort i den?
|
|||
![]() |
|||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
||
Fx det her https://www.komplett.dk/product/893400/hardware/kabinetterbarebone/htpc/fractal-design-node-202
https://www.komplett.dk/product/893400/hardware/kabinetterbarebone/htpc/fractal-design-node-202 Redigeret af 0leDK - 03-August-2016 kl. 21:15 |
|||
![]() |
|||
||
Eller måske en af de "klassiske" shuttle barebone
https://www.computersalg.dk/i/1392197/shuttle-xpc-cube-sz170r8-barebone?sq=shuttle Redigeret af 0leDK - 03-August-2016 kl. 21:17 |
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
||
Hej. Nej. Men det kan man i det Razer Core GPU Enclosure som passer til. Her er et link til en gennemgang af det Fractal Design NODE 202 du linker til: https://www.techpowerup.com/reviews/Fractal_Design/NODE_202/ Hilsen Carsten. |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
||
Hvad menes med dobbelt-ports grafikkort. Er det f.eks. et grafikkort med VGA og HDMI port? Min HTPC befinder sig i et Silverstone LC 19 kabinet. Det er et af de mindste, men sikkert ikke let at opdrive i dag. Flemming
Redigeret af fltk - 04-August-2016 kl. 09:01 |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
||
Det burde jeg måske havde præciseret. Jeg mener et grafikkort der optager to slots i kabinettet. Et dobbeltbredde grafikkort. Sådan et her: |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
||
OK, men til orientering findes der også grafikkort der er så brede, at de optager to slotpladser, men hvor der kun er enkelt slotblik på. Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |