recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindste kabinet til full-size grafikkort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mindste kabinet til full-size grafikkort?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mindste kabinet til full-size grafikkort?
    Sendt: 03-August-2016 kl. 16:41
Hej

Børnene skal have en PC til at spille på. Det kunne være en bærbar, men skal en bærbar have et dedikeret grafikkort løber prisen op for selv et halvlunkent grafikkort. Og bygger jeg en PC i stedet, kan de også få en ordenligt størrelse skærm.

Så jeg tænker jeg vil bygge dem en PC i stedet. Vi vil gerne kunne tage den med i sommerhus, f.eks. men den behøver ikke kunne flyttes rundt omkring i huset, i skole, mv., så derfor tænker jeg en PC fremfor en bærbar. 

Men gerne så lille et kabinet som det nu kan lade sig gøre. Nu skal der jo ikke diskettedrev og DVD i (som sidst jeg byggede) så det må kunne lade gøre at lave den lille. Og at tage PC'en, skærm, tastatur og mus under armen til sommerhuset må kunne lade sig gøre.

Kabinettet skal dog kunne klare et fuldlængde, dobbelt-ports grafikkort. 

Til gengæld er det vel også det eneste kort man har i idag. CPU, Ram, lydkort osv, håndteres direkte på bundkortet. Jeg kender ikke navngivnings-standarden for kabinetter. Det er noget tid siden jeg sidst byggede en PC.

- Hvad er det mindste kabinet der kan klare et fuldlængde dobbelt-ports grafikkort?

Det behøver ikke være fancy eller dyrt (så hellere bruge pengene på grafikkortet), det skal bare være så lille som muligt.

Mvh
Jens
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 16:50
Jeg har et mini itx kabinet, der er plads til grafikkort til to porter. Men Intel har også lavet en nuc med plads til ekstern grafikkort
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men Intel har også lavet en nuc med plads til ekstern grafikkort

Det hedder en Intel NUC Skull Canyon .

Hilsen Carsten.

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 21:06
Er I sikkert på at man kan skifte grafikkort i den?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 21:13
Fx det her https://www.komplett.dk/product/893400/hardware/kabinetterbarebone/htpc/fractal-design-node-202

https://www.komplett.dk/product/893400/hardware/kabinetterbarebone/htpc/fractal-design-node-202

Redigeret af 0leDK - 03-August-2016 kl. 21:15
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 21:14
Eller måske en af de "klassiske" shuttle barebone

https://www.computersalg.dk/i/1392197/shuttle-xpc-cube-sz170r8-barebone?sq=shuttle

Redigeret af 0leDK - 03-August-2016 kl. 21:17
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 02:08
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Er I sikkert på at man kan skifte grafikkort i den?

Hej.

Nej. Men det kan man i det Razer Core GPU Enclosure som passer til.

Her er et link til en gennemgang af det Fractal Design NODE 202 du linker til:

https://www.techpowerup.com/reviews/Fractal_Design/NODE_202/

Hilsen Carsten.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Hvad menes med dobbelt-ports grafikkort. Er det f.eks. et grafikkort med VGA og HDMI port?
Min HTPC befinder sig i et Silverstone LC 19 kabinet. Det er et af de mindste, men sikkert ikke let at opdrive i dag.

Flemming

Redigeret af fltk - 04-August-2016 kl. 09:01
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad menes med dobbelt-ports grafikkort. Er det f.eks. et grafikkort med VGA og HDMI port?
... 
Flemming
Det burde jeg måske havde præciseret. Jeg mener et grafikkort der optager to slots i kabinettet. Et dobbeltbredde grafikkort. 

Sådan et her:

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 11:16

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

... 
Flemming
Det burde jeg måske havde præciseret. Jeg mener et grafikkort der optager to slots i kabinettet. Et dobbeltbredde grafikkort. 

Sådan et her:

OK, men til orientering findes der også grafikkort der er så brede, at de optager to slotpladser, men hvor der kun er enkelt slotblik på.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu