recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spejle gl Harddisk - Hvilket program anbefales
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spejle gl Harddisk - Hvilket program anbefales

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spejle gl Harddisk - Hvilket program anbefales
    Sendt: 17-Juni-2016 kl. 20:08
Hej...

Skal i den kommende uge have udskiftet en 500GB harddisk med en større HD. Men skal have spejlet den gamle 500GB Harddisk over på den ny.

Da jeg har erhvervet en 2 TB WD Harddisk, så har jeg downloadet følgende program:

- Acronis True Image WD Edition Software

Dette stykke software skulle kunne klare opgaven, men er hvad kan I anbefale, så jeg er sikker på at få alt flyttet over køreklar efter spejlingen og lidt partitionering m.m.

Ser frem til at høre fra Jer.
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2016 kl. 20:13
Udover Acronis kan jeg anbefale Easeus Todo Backup som er et udmærket cloningsprogram som tilmed findes i en gratis version.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2016 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Udover Acronis kan jeg anbefale Easeus Todo Backup som er et udmærket cloningsprogram som tilmed findes i en gratis version.

Flemming

Jamen, hov...

Det program, EaseUS Todo Backup Workstation 9.1, har jeg jo købt og benytter i vid udstrækning til backup af klienter...

Kan det også spejle harddiske?
Så vil det da være ganske fint....
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2008
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2016 kl. 11:24
Jeg brugte "Macrium Reflect free edition", og det virkede perfekt da jeg clonede min gamle hd, til en ny ssd.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2016 kl. 11:30
Bruger selv Acronis, det er ganske fint.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2016 kl. 11:52
Har lavet en bootdisk af

- EaseUS Todo Backup Workstation 9.1

og der er et menu-punkt, som hedder CLONE - så mon ikke det er den man benytter....
(Ironi kan forekomme :-) )
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2016 kl. 12:40
Jeg har haft lidt uheldig oplevelse med Acronis.

Den ødelagde min bootsector under installationen, med død laptop til følge ved næste genstart efter installation.
Det kunne heldigvis fixes, men det var sgu en noget langhåret proces at få den vakt til live igen, uden at starte helt forfra.

Og det første jeg gjorde efter at have fået liv i den igen, var at afinstallere Acronis i en fart.

Redigeret af Jever - 18-Juni-2016 kl. 12:40
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2016 kl. 19:11
the granddaddy af cloningsoftware hedder selvfølgelig ghost, en "opensource" udgave af den hedder clonezilla.

Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 11:30
Jeg har tidligere brugt Acronis (købeversion) og Paragon (freeware). Nu bruger jeg AOMEI Backupper Standard - Freeware, da den også er gratis for "commercial use".

Man skal ikke lade sig snyde af, at deres hjemmeside er på et noget ubehjælpsomt engelsk. Programmet fungerer godt.
Det kan lave restore til anden hardware, hvis man f.eks. skifter HDD.
Man kan fra programmet lave en Windows PE - bootable USB-stick og lave System restore fra denne, hvis man ikke kan boote normalt fra sit C-drev.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2016 kl. 18:18
Hej...

Tilbagemelding herfra og tak for indlæggene.

Har benyttet EASEUS TODO BACKUP til spejlingen og maskinen har nu kørt en dags tid uden problemer.

Så missionen anses som værende fuldført med succes. Thumbs Up
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu