|
yamaha rx-v 2067 vs Marantz Sr 6011 |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er selvfølgelig i tilfælde af en integreret forstærker. Det der først blev nævnt, var en kombi af for- og effektforstærker. I det tilfælde sidder den jo i midten. Fandt i øvrigt denne liste. Ret brugbar :) http://audiophile.no/en/articles-tests-reviews/item/426-amplifiers-with-processor-input |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Aha! Så er SR processor og stereoforstærker vel sidestillede kilder til effekten? Så ser jeg ikke noget behov for HT passthrough på stereoforstærker. Redigeret af Kampus - 26-Marts-2018 kl. 22:36 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Det er bare to forskellige løsninger på samme problem. Alternativt kan du også gøre det med en almindelig forforstærker og effektforstærker og så have en to kanals phonoselector. Hvor så forforstærker og surroundreceiver kører fra pre-out til hver deres indgang på phonoslectoren og udgangen fra den, så går til effektforstærkeren.
Det er egentlig den løsning jeg har haft kig på længe, men synes ikke det er til at finde en selector med remote, og så går det fede ligesom af det. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
|
Hvorfor købe en løs phonoselector, når en forforstærker med HT passthorugh kan løse problemet for dig?
Klaus P.S. en simpel 2x2 kanals mixer kan gøre det for dig. Den behøves ingen fjernbetjening. Redigeret af KlausDM - 26-Marts-2018 kl. 23:27 |
||
![]() |
||
|
Fordi en forforstærker med HT passthrough ikke fås til under 10k, så vidt jeg har kunnet finde. Hvorimod du kan finde en rigtig fornuftig forforstærker til 2k brugt.
|
||
![]() |
||
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
|
Jeg har også brugt en normal forforstærker og bare skiftet indgang over til den hvor surround front pre signalet kom ind og så sat volumen på 100%... men det er jo lidt mere arbejde
![]() |
||
![]() |
||
|
Rotelman - det er egentlig også en mulighed, hvis forforstærkeren kan huske volumeindstillingen for hver indgang.
|
||
![]() |
||
Lars_M ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 177 |
|
Jeg har en forstærker fra Creek.
De bruger HT bypass og starter ved 5k. Engang imellem er der gode brugte deals på dem. God lyd. |
||
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
|
||
![]() |
||
MortenGN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2017 Sted: Sydvestjylland Status: Offline Point: 64 |
|
Jeg har min SR koblet til min int. Stereo forstærker, fra preout til Line in 2. Når jeg skal se film tænder jeg begge forstærkere og sætter volumen på kl. 10 på stereo forstærkeren (højt nok til at det ikke begrænser lydniveauet ved film, men selvfølgelig ikke så højt at forstærkeren eller højttalerne brænder af) som jeg har indstillet surround-anlægget til. Jeg har kørt med det sådan her i 12 år nu, og det fungerer bare! Når jeg skal høre musik tænder jeg bare min stereo forstærker og høre musik uden at SR er tændt. Det samme kan man jo gøre med et setup med en for forstærker og effektblok hvis man vil undgå at ens SR skal spille stereo.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |