|
Spørgsmål til HDMI ARC |
Besvar |
Forfatter | |
baggs
Ny bruger Oprettet: 22-Juni-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Februar-2018 kl. 07:04 |
I dag har jeg et apple TV 4K som via HDMI til min pioneer sender billedet videre til mit TV.
Min udfordring er at min pioneer, som jeg rigtig godt kan li’ ikke kan håndtere 4K i 60hz, kun 24hz. Da jeg skal til at købe nyt TV, et som er super til 4K, vil jeg gerne udnytte mit apple TV fuldt. Derfor tænkte jeg at sende lyd retur via ARC. Spørgsmål: Hvis HDMI fra apple TV’et sættes i HDMI 1 i TV’et, og jeg sætter HDMI 2 fra TV’ets HDMI ARC til min pioneers HDMI TV. Vil jeg så, når jeg ser fra HDMI1, på tv’et få lyden sendt videre via HDMI ARC til min pioneer? |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og nej. Det kommer an på om dit kommende tv kan bypass 5.1 lyd fra andre enheder end tv'et selv
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
Funktioner
Tak(0)
|
1. Der spørges ikke til surroundlyd.
2. Jeg tvivler på at det er nogle nye/nyere tv, som ikke sender 5.1 retur gennem ARC. |
|
hbrande
Ny bruger Oprettet: 10-Februar-2018 Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
For at ARC skal fungere anbefaler jeg dig at tjekke følgende:
Tjek hvilken TV HDMI indgang der understøtter ARC.. Denne indgang sættes i din forstærkers HDMI out Forbind resten af dine HDMI kilder til din forstærker. Resultat: lyd til alt som fjernsynet viser |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke smart når man gerne vil have 4K og har en receiver der ikke understøtter 4K. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |