recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipod touch, aiport express ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIpod touch, aiport express ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
torzen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Maj-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Ipod touch, aiport express ?
    Sendt: 16-Maj-2011 kl. 15:10

Vil høre musik fra min ipod touch, på mit gamle anlæg. Forsøgt bluetooth løsningen, men den koblede fra, og man kunne ikke styre volumen.

Har derefter hørt, at man kan anvende airplay, vha. airport express. Det lyder umiddelbart som en bedre løsning, da denne ikke kobler af, og man kan styre volumen.

Nogen der har erfaring med hvor godt det virker ?

på forhånd tak
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 15:19
Det virker rigtig godt.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 15:41
Hvis du kun skal bruge den til at streame via AirPlay, så vil jeg næsten anbefale dig at købe en Apple TV 2 i stedet. Her kan du udover musik til dit anlæg også streame videoer og billeder til dit TV - f.eks. fra din iPod Touch.

Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2011
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 22:43
Enig i det med Apple TV2 - medmindre selvfølgelig, at du også skal bruge AP Express som en bridge til at udvide dit netværk.

Har selv gode erfaringer med iPod Touch og iPhone, men i mit netværk kan der godt være udsættere, hvis nogen voldsurfer. Har overvejet at adskille musikstream og computersurf på hver sit netværk på henholdsvis Airport Express og den Zyxel-router (med wifi), jeg alligevel også skal have stående.

Det er jo bare, at prioritere den på computerne, men jeg gider jo heller ikke rigtigt min sløve Zyxel...Wink
Til top
torzen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 22:49
Tak for feedbackén Skalle06
Har prøvet at google, men er ikke en ørn til teknik, så jeg har lidt dumme spørgsmål:
  1. Vil musik fra min ipod touch til mit anlæg fungere på samme måde som med airport express ? Hvad med tilslutning ? Jeg har et ældre anlæg med en alm. aux (component) indgang.
  2. Det primære er, at jeg vil tilslutte "dimsen" til mit lydanlæg så jeg kan høre musik fra min ipod touch (itunes bibliotek og radio). Kan jeg samtidigt slutte dimsen til mit tv ? (er der udgange nok til det ? )
  3. Hvis jeg kan det, kan jeg streame videoer og billeder fra min pc til mit TV når jeg har en PC, - og ikke en mac ?
  4. Kan jeg lege film via itunes fra min ipod touch til mit TV ?
  5. Er der noget andet smart jeg kan med den dims Smile

Ser frem til svaret

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 06:24
Skal prøve at svare.

1. Ja, du kan streame musik på samme måde som ved en Airport Express. Der er en HDMI og en optisk udgang på Apple TV 2, så det giver nok nogle udfordringer med dit anlæg. Ved ikke om man kan få en konverter fra optisk til component.
2. Ja, der er nok udgange. Det hele kan køre igennem HDMI, hvis dit anlæg havde sådan en indgang. Ellers er der en optisk lydudgang på Apple TV 2.
3. Apple TV kan se computere (Mac og PC), der kører iTunes og streame det indhold, der er deri. Ved ikke helt med billeder fra en PC.
4. Ja, men det kræver en amerikansk iTunes konto.
5. Du kan leje film og Tv-serier direkte fra boksen (med amerikansk iTunes konto). Du kan se YouTube videoer, podcasts og lignende fra nettet. Hvis du jailbreaker den åbner mulighederne mere. Herefter kan du streame film, musik mv. direkte fra en netværksharddisk, køre mediecenterprogrammet XBMC og meget mere.

Men som sagt tror jeg du har nogle udfordringer i forhold til Apple TV's lydudgange, og dit anlæg. Så det kan være du skal holde dig til AirPort Express.
Til top
torzen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 14:23
Har nu fået aiport express, og kan kun sige en ting. Det fungerer sk.. godt. Smile
Tak for de gode feedback
Var dog ved at købe apple tv, men da jeg ikke havde optisk lydindgang mm, blev det for bøvlet. Det må blive næste gang.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu