Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sylvest
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 890
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 07:16 |
SoundWave skrev:
Sylvest skrev:
|
Hvilken fordel (ud over pladsen) har man ved at konvertere ISO'erne til MKV? Fungerer de på helt samme måde? |
Der er både fordele og ulemper ved begge formater, billedkvaliteten er dog den samme. ISO gør det muligt at tage dit standard brænder program og brænde en video dvd, som virker direkte i en helt almindelig dvd afspiller (fordel når ungerne skal se film i bilen). MKV virker mere udbredt blandt diverse medie afspillere. Personligt startede jeg med ISO og en Tvix 6500A (som pt. bare samler støv, den skal jeg vist have solgt). Så købte jeg en Dune HD Max via fælleskøbet her på siden. Her havde jeg udfordringer med at spole i ISO filerne (kun standard dvd ikke bluray). Det havde sikkert noget med firmwaren at gøre men jeg gad ikke vente på en ny og bedre firmware til Dune, så jeg testede med MKV og her var der ingen problemer og så sparer man lige et par megabyte her og der :-) Det betyder også noget når man har mere end 2 dvd'ere og store NAS'er ikke er til at betale :-(
Redigeret af Sylvest - 14-Juni-2011 kl. 07:16
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 11:25 |
Oppo'en supportere ikke ISO, så hvis du skal rippe dem, og afspille via Oppo'en, så skal du bruge MKV.
Jeg har gjort det samme selv, rippet dem og smidt det ned i en MKV, så kan man lave passthrough på lyden, så du beholder de originale lydspor.
|
Mr. Pierre
Bruger
Oprettet: 19-Oktober-2009
Point: 101
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 11:44 |
ashdk skrev:
Oppo'en supportere ikke ISO, så hvis du skal rippe dem, og afspille via Oppo'en, så skal du bruge MKV.
Jeg har gjort det samme selv, rippet dem og smidt det ned i en MKV, så kan man lave passthrough på lyden, så du beholder de originale lydspor. |
Øhhhhhhh, jeg skal vel ikke bruge Oppo`n når jeg har lagt alle film på en TWiX eller er der noget jeg har misforstået? ![Confused Confused](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley5.gif)
|
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 11:58 |
Mr. Pierre skrev:
ashdk skrev:
Jeg har gjort det samme selv, rippet dem og smidt det ned i en MKV, så kan man lave passthrough på lyden, så du beholder de originale lydspor. |
Øhhhhhhh, jeg skal vel ikke bruge Oppo`n når jeg har lagt alle film på en TWiX eller er der noget jeg har misforstået? ![Confused Confused](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley5.gif) |
Næ det skal du ikke, ikke medmindre du vil nyde det bedre billede Oppo'en levere over Tvix'en.
|
Mr. Pierre
Bruger
Oprettet: 19-Oktober-2009
Point: 101
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 13:05 |
ashdk skrev:
Mr. Pierre skrev:
ashdk skrev:
Øhhhhhhh, jeg skal vel ikke bruge Oppo`n når jeg har lagt alle film på en TWiX eller er der noget jeg har misforstået? ![Confused Confused](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley5.gif) |
Næ det skal du ikke, ikke medmindre du vil nyde det bedre billede Oppo'en levere over Tvix'en. |
Hvordan kan jeg det?
|
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 13:48 |
ashdk skrev:
Så vidt jeg kan læse mig frem til, så understøtter Oppo BDP-93/95 ISO med den nyeste firmware. Eller er jeg helt galt på den?
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 15-Juni-2011 kl. 15:58 |
Lige for at opdatere mit eget spørgsmål, så understøtter Oppo BDP-93/95 nu ISO, men ikke via netværk... Derfor er det nok MKV, man skal bruge her. Med DVD'er er det da en god ting at streame til Oppo'en, så man kan få gavn af den gode billedchip deri. Men kan MKV give prcæist samme kvalitet som ISO? Altså kan man også lave en 1:1 med MKV?
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 16-Juni-2011 kl. 00:38 |
Leviathan.jk skrev:
Men kan MKV give prcæist samme kvalitet som ISO? Altså kan man også lave en 1:1 med MKV? |
Ja
|
beolion
Bruger
Oprettet: 07-Januar-2010
Point: 138
|
Sendt: 16-Juni-2011 kl. 14:29 |
Enig, sålænge du ikke laver en Compress af din MKV, så er der ingen forskel, ligesom Lossless musik (WMA, FLAC etc). Det går også hurtigere at lave MKV filer hvis din maskine ikke også skal komprimere.
|