recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst musik med iMac og (måske) iPod
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst musik med iMac og (måske) iPod

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Towle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Viborg, Danmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst musik med iMac og (måske) iPod
    Sendt: 20-Juli-2011 kl. 05:48
Hvad kan jeg lave af trådløs musik i huset med en iMac og en iPod? Der skal jo nogle højttalere til, men hvad mere? Jeg formoder at musikken kan/skal ligge på iMac'en eller på en USB-harddisk og blot fjernbetjenes med iPod'en? iMac'en har WiFi, men om det er en sender eller en modtager, aner jeg ikke. De to enheder kan vel tale sammen to-vejs?

Spørgsmål 1:
Skal jeg absolut have Apple-højttalere? Hvis nej, hvad er der så at vælge imellem i den lave ende af prisskalaen? Jeg forestiller mig to og en subwoofer.

Spørgsmål 2: Findes der et program til iPod der kan håndtere et musikbibliotek? Ja, undskyld mig, men jeg er helt blank.

Logitech Squeezebox med brumbasse og to højttalere til 3.113 kr. ville - så vidt jeg kan bedømme, uden af have prøvet og lyttet til det - dække behovet. 90% af al musik spilles i køkken-/al-rummet og hvis vi vil høre en opera eller en symfoni i stadsstuen, vil det være overkommeligt at flytte tre trådløse enheder.

Baggrund:
Min gamle Grundig i køkken/al-rummet med radio og CD-afspiller er kaput. CD-drevet vil ikke mere og fred være med det. Der er to små kabelforbundne højttalere til (Tangent HTD-50). Det er - i al elendighed - hvad vi har af musikanlæg i huset. Helt grotesk, da vi elsker at lytte til musik (især klassisk).

Nu har jeg fået en spritny iMac og har desuden en PC og to USB-harddiske à 1 Tb. Dette er mit udgangspunkt, når jeg nu skal ud at investere. Investere lyder så flot, for jeg er ikke i markedet for et stort stationært HiFi-anlæg.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 08:41
Nej du behøver ikke apple højtallere, tror slet ikke der findes sådan nogle.

Er det en iPod touch ?

Du kan evt styre en Logitech Squeezeboxmed din iPod Touch, mens selve musikken er placeret på din server(imac)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu