|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mark RL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() Sendt: 23-April-2011 kl. 12:20 |
Hejsa
Jeg har kig på en dvd til bilen som kan tage mp4 fra DVD, men ville jo gerne have menuer. For man kan jo altid bare smide filerne på disken og så afspille dem. Men er der ikke et program der kan smide mp4 filerne på og beholde dem som de er isted for at konvertere dem til dvd så en fil på 82 mb kom op på minimum 325mb :S Nogen der kender noget? Jeg bruger mac, men windows går også an! Vil gerne bare have mp4 filerne "bagved" menuerne hvis i forstår!! |
|
Med venlig hilsen
Mark |
|
![]() |
|
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
Måske kan CDBurnerXP klare jobbet. Det er et gratis program til windows: http://cdburnerxp.se/
|
|
![]() |
|
Mark RL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
Desværre ikke, den kan ikke lave menuer. Ser ud som om jeg må opgive det, og smide dem dirkete på en skive. Sgu da også for ringe den ikke kan fra SD kortet
|
|
Med venlig hilsen
Mark |
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() |
Hvis afspilleren kan afspille fra en DVD-skive må den da også kunne afspille det samme fra et SD-kort! Eller hur?
|
|
![]() |
|
![]() |
Sådan forholder det sig bare ikke :S .. Blev også noget overrasket
|
|
Med venlig hilsen
Mark |
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() |
Det har jeg ALDRIG hørt om før. Har du et link til afspilleren? Den vil jeg gerne se!
|
|
![]() |
|
![]() |
Ups, nu sidder jeg vist og sover. Sorry.
Du kan ikke få menuerne med over, da DVD'en består af VOB-filer (MPEG2). Og de kan ikke konverteres til mpeg4 og gemmes på en DVD, som pr.definition er mpeg2. Hvis fil-størrelsen er vigtig, kan du køre original-DVD'en gennem DVD-Shrink og komprimere den hårdt. Det giver mindre fil-størrelse og beholder menuerne på bekostning af en lidt lavere kvalitet. Men filerne er uændret VOB (=mpeg2), ikke mp4. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
DVD er en hel bestemt struktur af filer og foldere - som også indeholder et bestemt format til menuer o.lign. som kan afspilles af en DVD afspiller der forstår denne struktur
mp4 er blot et simpelt filformat (en video container), der kan ikke laves menuer til mp4 filer (ihvertfald ikke i en form som en simpel afspiller kan forstå) - at de kan brændes til en DVD skive ændrer ikke ved dette. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Heysan. Det jeg ville var at lave et dvd menu i fx iDVD og bagved de "links" skulle mine mp4 så ligge, men det kan ikke lade sig gøre :( Desværre. Men den kan afspille mp4 hvis jeg bare smider filerne på dvd og laver en data DVD, så kan den, og det jo for så vidt ok. Man kan jo desværre ikke få det hele, desværre :(
|
|
Med venlig hilsen
Mark |
|
![]() |
|
![]() |
Det er den her afspiller http://www.thansen.dk/product.asp?c=5204915952&n=1200267219&pn=-1050643126
Den kan kun fra DVD'en, så det skal jo være en DATA-DVD og så bare en masse filer. Det må jeg prøve og se hvordan det så fungere |
|
Med venlig hilsen
Mark |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |