|
Placering af Dali surrounds til 5.1? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
St1ckboy ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2018 Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Januar-2018 kl. 10:40 |
Hej alle
Helt simpelt er jeg i tvivl om placeringen af Dali surrounds ved udvidelse af 3.1 til 5.1. Kigger man i Dalis manualer er den anbefalede placering til 5.1 at have surroundhøjtalerne på bagvæggen - Dolby specificerer at surrounds bør sidde på sidevæggene ud for eller lidt bag lytteposition (90-110 grader). Højde skriver Dali ikke noget om, så her tænker jeg af den gængse 'ørehøjde +60-80cm' er hvad jeg bør gå efter. Er der nogen der har erfaringer med Dali (Fazon Sat) som surrounds i 5.1? På forhånd tak Morten |
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er din sofa helt oppe af bagvæggen?
Vh Jakob |
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
|
![]() |
|
St1ckboy ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2018 Status: Offline Point: 14 |
Nej, der er ca. 2m til både bagvæg og sidevægge. Morten |
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
Jeg har ca 1,5 meter til bagvæggen og har valgt at placere højttalerne der. Mine siddevægge er ikke optimalt til højttaler placering.
Højde har jeg det samme som dig, øresiddehøjde + 60-80 cm. Jeg synes det spiller godt med dem på bagvæggen, men det er jo nok smag og behag ![]() Vh Jakob
|
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |