recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mail-problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mail-problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 732
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mail-problem
    Sendt: 27-December-2015 kl. 12:10
Hej

Jeg kan ikke mere  trykke på send mail i kontakt os, på de forskellige web-sites, hvor jeg normalt kunne trykke  og så kom ind på min g-mail og derved kunne skrive en besked. Det kan jeg pludseligt ikke mere ??

Har windows 7 og g-mail samt bruger chrome.

Nogen der kan hjælpe ???

Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokkeole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 12:14
Prøv med Explorer.
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Prøv med Explorer.

Det virker heller ikke Confused

Heller ikke selv om den bliver min fortrukne browser, så bliver jeg sendt videre til chrome i stedet for til mail ???

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 13:18
åbn din gmail og kopier mailadressen over i stedet. - det er en opsætning i din browser.
http://blog.hubspot.com/marketing/set-gmail-as-browser-default-email-client-ht
(dette løser det også, men jeg må blankt erkende jeg har ret meget mod at man "automatiserer" ting fra en hjemmeside. det er en alvorlig sikkerhedsrisiko)
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 15:10
[QUOTE=claus_jac]åbn din gmail og kopier mailadressen over i stedet. - det er en opsætning i din browser.

Ok det er også sådan jeg gør nu, da det ikke kan virke på den anden måde !

Og det kan så godt være, at det er bedst at fortsætte med at gøre det på den måde Wink

Takker for jeres hjælp  Thumbs Up

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 16:45
Det er fordi Windows skal forstå hvad det skal gøre med en mailto:// kommando.

Måske har du haft den opsat og så efterfølgende geninstalleret programmet, for så ved Windows ikke hvad den skal gøre.

Jeg ved ikke hvordan du får Gmail til at forstå en mailto:// kommando , det kræver måske et plugin til Chrome.

Men den del hvor windows styrer det kan findes under følgende opsætning på Windows 8 og jeg mener at det er næsten ens på en Windows 7:

1. Tager udgangspunkt standard "Vis efter kategori" i kontrolpanel view

2. "Kontrolpaneler" --> "Programmer" --> "Vælg at en filtype altid skal åbnes i et bestemt program"

3. Vælg "MAILTO" og tryk på knappen "Rediger program..."

4. Vælg det program som du ønsker skal åbne den slags link - jeg vil tro at du skal vælge "Google Chrome"

Redigeret af Cyberguyen - 27-December-2015 kl. 16:45
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 17:15

Hej Cyberguyen

Jeg gik ind på det link som Claus_jac skrev og så var det klaret : http://blog.hubspot.com/marketing/set-gmail-as-browser-default-email-client-ht

Så er det bare som han skriver også, om det er klogt at aktivere det igen eller kopier linket over mail i stedet !

Men mange TAK Wink

Redigeret af cccd - 27-December-2015 kl. 17:16

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu