recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Excel hjælp?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Excel hjælp?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baronen3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baronen3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Excel hjælp?
    Sendt: 11-Januar-2016 kl. 22:25
Er der en Excel-kyndig som kan hjælpe mig lidt?

Jeg har en liste med opgaver i kolonne A. (Én celle = én opgave)
I kolonne B, figurere hvem de enkelte opgaver tildeles.
Der kan f.eks. være 50 opgaver fra A2 til A51, som er fordelt ud på 6 personer. (personerne er altid de samme)

Nu kunne jeg godt tænke mig at, der efter opgaverne er fordelt, blev genereret en liste for hver person, men kun dennes opgaver. - Altså når opgavelisten har fået person navne på, kan jeg se en liste/kolonne med "person 1's" opgaver, f.eks. i en anden fane.... Det kunne være at personens navn stod i celle F1, og neden under, fra F2 og ned, stod dennes opgaver. 

Giver det mening?

Jeg har leget lidt med Find, If og Vlookup, men uden held.
Baronen's setup: Pioneer Vsx-921_-_ PS3_-_ Denon DVD1930_-_DVB-T2 boks_-_WD TV Live_-_Sharp 46XD1_-_SVS 5.1 m. PB12 _-_ Harmony One_-_ IR4PS3_-_ LK IHC_-_ Synology 211+
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 07:57
Der er flere umiddelbare muligheder:
Brug subtotaler, hvorefter du kan sortere data i samme ark
Brug pivottabel, hvor du evt. kan have personer på hvert sit faneblad (her vil jeg dog sætte personerne i kolonne A)

Begge muligheder giver glimrende overblik. God fornøjelse :-)
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baronen3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 11:38
Tak for svaret Splinten.

Det er lidt andre funktioner end jeg var igang med, men det må prøves..

Jeg kunne dog godt bruge lidt flere detaljer, da jeg har så stor erfaring i Excel?
Baronen's setup: Pioneer Vsx-921_-_ PS3_-_ Denon DVD1930_-_DVB-T2 boks_-_WD TV Live_-_Sharp 46XD1_-_SVS 5.1 m. PB12 _-_ Harmony One_-_ IR4PS3_-_ LK IHC_-_ Synology 211+
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 17:47
Der er faktisk en særdeles funktionel hjælpefunktion i excel. så hvis du søger på pivottabel eller andet, vil du ret hurtigt kunne finde det du ønsker.
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 20:07
Der er flere måder at løse opgaven på, men jeg ville også sige den nemmeste løsning er pivottabeller. Du kan læse lidt her: http://htconsult.dk/excel-tricks-til-jobsamtalen-pivottabeller/
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baronen3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 10:15
Tak for linket Hyl.dk.
Det gav en god intro til Pivottabeller.
Jeg har fået lavet en pivottabel, hvilket jo var ret nemt.

- Jeg er dog lidt udfordret idet det er tekst, jeg gerne vil ha vist og ikke tal.
Målet er at få lavet at hver person får sin kolonne, hvori dens opgaver er listet op.
Forstået på den måde at hvis jeg sætter "hvem/personer" som kolonnerne, og så sætter "Hvad/opgaver" som værdier, så tæller den bare antal felter med tekst. - Hvis jeg sætter "Hvad/opgaver" på rækker, bliver det heller ikke godt.
Lige nu er nødløsningen at sætte både "hvem/personer" og "Hvad/opgaver" som række, hvorved jeg får én kolonne, hvor hver persons opgaver kommer fortløbende.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu