|
Excel og hyberlink |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
dahl79 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2016 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Januar-2016 kl. 20:34 |
Hej
Er der nogle skarpe hoveder derude, som har erfaring med hyberlink I Excel. Jeg har et Excelark hvor jeg har benyttet hyberlinks for at henvise til forskellige dokumenter. Nu skal jeg så have flyttet den mappe hvor det hele ligger i. Er der nogen der ved om det er muligt at flytte alle de dokumenter som hyberlinkene henviser til, på en made så man ikke skal til at redigere hver enkelt hyberlink bagefter. Redigeret af dahl79 - 21-Januar-2016 kl. 20:35 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dine hyperlinks kan være både absolutte og relative - hvis de er relative, flytter du blot hele strukturen og hvis de er absolutte, så er du fucked... (så kan du evt. lave en vba-makro der looper over alle hyperlinks og ændrer adresserne efter det system du nu har)
|
|
![]() |
|
dahl79 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2016 Status: Offline Point: 3 |
Tak for dit svar.
Tror detsværre de er absolutte,da mine links nu ikke virker. Kan man selv vælge om links skal være relative eller absolutte når man opretter dem? kan men evt ændre det efterfølgende?? Det med at lave en vba-makro ligge udover mine Excel evner pt, så det skal jeg have lært først. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Som udgangspunkt bliver links relative, hvis du linker til noget der ligger i samme struktur som filen selv (dvs. på niveau eller i noget undermappe) og de bliver absolutte, hvis du linker til noget "over" filen eller evt. på et helt andet drev. Du kan altid ændre links som du lyster både undervejs og efter de er oprettet.
Hvis det er svært at linke til filer, synes jeg ikke du skal bruge dine kræfter på at lære VBA lige med det samme |
|
![]() |
|
Ha ha
Nej det det tænkte jeg sgu nok. Tak for hjælpen, Det kan lade sig gøre, og du har hjulpet mig på sporet hvordan, så det vil jeg lige arbejde videre med. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |