recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Excel og hyberlink
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Excel og hyberlink

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dahl79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Januar-2016
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dahl79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Excel og hyberlink
    Sendt: 21-Januar-2016 kl. 20:34
Hej

Er der nogle skarpe hoveder derude, som har erfaring med hyberlink I Excel.

Jeg har et Excelark hvor jeg har benyttet hyberlinks for at henvise til forskellige dokumenter.
Nu skal jeg så have flyttet den mappe hvor det hele ligger i.

Er der nogen der ved om det er muligt at flytte alle de dokumenter som hyberlinkene henviser til, på en made så man ikke skal til at redigere hver enkelt hyberlink bagefter.

Redigeret af dahl79 - 21-Januar-2016 kl. 20:35
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 23:01
Dine hyperlinks kan være både absolutte og relative - hvis de er relative, flytter du blot hele strukturen og hvis de er absolutte, så er du fucked... (så kan du evt. lave en vba-makro der looper over alle hyperlinks og ændrer adresserne efter det system du nu har)
Til top
dahl79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dahl79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 09:25
Tak for dit svar.
Tror detsværre de er absolutte,da mine links nu ikke virker.

Kan man selv vælge om links skal være relative eller absolutte når man opretter dem? kan men evt ændre det efterfølgende??

Det med at lave en vba-makro ligge udover mine Excel evner pt, så det skal jeg have lært først.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 10:13
Som udgangspunkt bliver links relative, hvis du linker til noget der ligger i samme struktur som filen selv (dvs. på niveau eller i noget undermappe) og de bliver absolutte, hvis du linker til noget "over" filen eller evt. på et helt andet drev. Du kan altid ændre links som du lyster både undervejs og efter de er oprettet.
Hvis det er svært at linke til filer, synes jeg ikke du skal bruge dine kræfter på at lære VBA lige med det samme
Til top
dahl79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dahl79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 10:49
Ha ha
Nej det det tænkte jeg sgu nok.
Tak for hjælpen, Det kan lade sig gøre, og du har hjulpet mig på sporet hvordan, så det vil jeg lige arbejde videre med.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu