recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vejledning til clean installation af Windows 10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vejledning til clean installation af Windows 10?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vejledning til clean installation af Windows 10?
    Sendt: 13-April-2016 kl. 09:00
Spillet Quantum Break fås ikke til Windows 7, kun til Windows 10
Jeg har et par gange prøvet at opgradere ved at klikke på Hent Windows 10 i proceslinjen, men det kører dårligt
Derfor en clean installation
Men jeg er overhovedet ikke ekspert: Findes der en vejledning, der skærer det ud i pap fra start til slut?

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har et par gange prøvet at opgradere ved at klikke på Hent Windows 10 i proceslinjen, men det kører dårligt
Men jeg er overhovedet ikke ekspert: Findes der en vejledning, der skærer det ud i pap fra start til slut?

Hvis du tidligere har opgraderet den pågældende PC, vil en clean install være nøjagtig som hvis det havde været en anden Windows version: Sæt mediet i, boot derfra,  og påbegynd installationen efter du har formateret C drevet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 13:47
Det letteste er at lave et installationsmedie på en USB-pen med Microsofts eget værktøj. Du skal naturligvis bruge din licensnøgle, men hvis du allerede har opgraderet til Win 10 har du sikkert også sådan en :)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Dvs. at du har opgraderet den til Windows 10 ?
Jeg spørger fordi du skal sikre dig at den har kørt Windows 10 og at den står som aktiveret, inden du laver en clean installation.
Undervejs i denne, spørger den efter licens nøgle, den springer du så over og når Windows 10 starter, aktiverer den sig selv automatisk.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 14:21
Det er IKKE længer nødvendigt at pc'en har kørt Windows 10

Du går ind på https://www.microsoft.com/en-in/software-download/windows10

Nederst på siden kan du "Download Tool Now".

Hent toolet. Hermed kan du lave en ISO eller USB til at boote fra.

Herefter booter du fra mediet/USB.

Undervejs vil du blive bedt om licensenøgle. Her kan du angive din Windows 7 eller Windows 8 nøgle.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

....< snip > ....

Undervejs vil du blive bedt om licensenøgle. Her kan du angive din Windows 7 eller Windows 8 nøgle.
Nu er det et stykke tid siden, jeg prøvede sidst, men der ville den ikke spise min Windows 7 nøgle ?
Ved du om den accepterer den BIOS nøgle der er brugt på mange fabriksinstallerede PC'er med Windows 8, hvor man ikke får en nøgle med ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

....< snip > ....

Nu er det et stykke tid siden, jeg prøvede sidst, men der ville den ikke spise min Windows 7 nøgle ?
Ved du om den accepterer den BIOS nøgle der er brugt på mange fabriksinstallerede PC'er med Windows 8, hvor man ikke får en nøgle med ?
Det ved jeg ikke.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 17:34
Nå, de vil have den nette sum af 550 kr. for spillet
Så det bliver ikke i denne omgang... Wink

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 21:05
Hvis du allerede har kørt Win10 på den så kører du installationen fra USB'en - du vælger så at lave en ny installation. På et tidspunkt får man mulighed for at indtaste licensnøgle eller at foretage dette senere. Du skal her vælge at aktiverer senere. Efter dette finder windows selv ud af at du tidligere har haft det installeret.
Jeg har lige geninstalleret Win10 da Windows var gået i stykker (kunne ikke boote). Jeg geninstallerede fra USB og jeg har ikke indtastet licensnøgle.

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Ja, det skulle fungere på dem alle. Jeg har opgraderet min egen bærbare fra Windows 8 til Windows 10 (clean install) uden at blive spurgt om licens, og den aktiverede uden problemer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu