|
Vejledning til clean installation af Windows 10? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-April-2016 kl. 09:00 |
|
Spillet Quantum Break fås ikke til Windows 7, kun til Windows 10
Jeg har et par gange prøvet at opgradere ved at klikke på Hent Windows 10 i proceslinjen, men det kører dårligt Derfor en clean installation Men jeg er overhovedet ikke ekspert: Findes der en vejledning, der skærer det ud i pap fra start til slut? |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis du tidligere har opgraderet den pågældende PC, vil en clean install være nøjagtig som hvis det havde været en anden Windows version: Sæt mediet i, boot derfra, og påbegynd installationen efter du har formateret C drevet. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1263 |
|
Det letteste er at lave et installationsmedie på en USB-pen med Microsofts eget værktøj. Du skal naturligvis bruge din licensnøgle, men hvis du allerede har opgraderet til Win 10 har du sikkert også sådan en :)
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
|
Jeg spørger fordi du skal sikre dig at den har kørt Windows 10 og at den står som aktiveret, inden du laver en clean installation. Undervejs i denne, spørger den efter licens nøgle, den springer du så over og når Windows 10 starter, aktiverer den sig selv automatisk.
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
|
Det er IKKE længer nødvendigt at pc'en har kørt Windows 10
Du går ind på https://www.microsoft.com/en-in/software-download/windows10 Nederst på siden kan du "Download Tool Now". Hent toolet. Hermed kan du lave en ISO eller USB til at boote fra. Herefter booter du fra mediet/USB. Undervejs vil du blive bedt om licensenøgle. Her kan du angive din Windows 7 eller Windows 8 nøgle.
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
|
Ved du om den accepterer den BIOS nøgle der er brugt på mange fabriksinstallerede PC'er med Windows 8, hvor man ikke får en nøgle med ?
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
|
Det ved jeg ikke.
|
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
|
Nå, de vil have den nette sum af 550 kr. for spillet
Så det bliver ikke i denne omgang... ![]() |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Byteman2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 149 |
|
Hvis du allerede har kørt Win10 på den så kører du installationen fra USB'en - du vælger så at lave en ny installation. På et tidspunkt får man mulighed for at indtaste licensnøgle eller at foretage dette senere. Du skal her vælge at aktiverer senere. Efter dette finder windows selv ud af at du tidligere har haft det installeret.
Jeg har lige geninstalleret Win10 da Windows var gået i stykker (kunne ikke boote). Jeg geninstallerede fra USB og jeg har ikke indtastet licensnøgle. |
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |