|
Trigger kontrolleret blæser |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Jesna
Bruger Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
Funktioner
Tak(0)
|
En lille update:
Nu fik jeg endelig blæserstyringen hjem fra Kina. Det er utrolig så glad man kan blive for en printplade til 60,- kr. :) Jeg har koblet en 12 volt - 1 amp strømforsyning på den. Der er pt koblet 1 blæser på. Styringen virker ved at: * Jeg har valgt at blæseren skal starte ved 30 grader - der starter den meget lav * Ved 60 grader skal den nå max speed - den øges gradvist fra 30 til 60 grader * Når den falder til 28 grader skal den slukke Uden blæseren kører bruger den 0-1 watt. Da den startede op på laveste brugte den 1-2 watt. Jeg har ikke prøvet den med meget varm Marantz endnu Vh Jakob |
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
|
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Funktioner
Tak(0)
|
Godt med en tilbagemelding.
Er den store dims der hænder i rød/sorte ledninger temperatur føleren? Det ligner mere en mikrofon ;-) |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
Jesna
Funktioner
Tak(0)
|
Hehe nej. Det er en hyler... Den har jeg så koblet fra, da den hyler når blæseren slår fra og det var højt.
Den sorte ledning du kan se, er der et stykke metal ude i enden som måler temperaturen. |
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
|
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Funktioner
Tak(0)
|
OK Ja så simpelt er det da
|
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
Jesna
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er meget simpelt - de 2 sorte der du kan se der er sat på printpladen, er til temperatur måling. Så du kan have 2 forskellige indstillinger på de 2 blæsere. Meget smart i et tv møbel med flere rum og forskellige elektronik ting der giver varme
/Jakob
|
|
|
Random_Hero
Super bruger Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
Funktioner
Tak(0)
|
du må meget gerne lige give en tilbagemelding om hvordan det virker
|
|
S.S.DK
Bruger Oprettet: 28-Juli-2010 Status: Offline Point: 77 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej, bare lige hvis andre mangler en blæser, så kan det altså gøres noget mere simpelt. Køb denne 120mm temperaturstyret blæser og brug en gammel oplader fra gemmerne:Arctic F12 TC 120mm PC Case Cooling Fan Temperature Controlled Silent/Quiet
Cirka 85 DKK med fragt, sendt fra England. Fungerer super fint hos mig. Kan ikke høre blæseren.
|
|
Jesna
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det ser også dejlig nemt ud
Nå men har set lidt film på ca -20db. Der ligger temperaturen på ca 33-34 grader(hånd-lun) efter 2 timer. Temp måleren ligger lige ovenpå receiveren. - Bare det at få luften væk gør en kæmpe forskel /Jakob
|
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |