|
Køb af harddiske nu eller januar? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Juiceren ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-December-2015 kl. 13:33 |
Hej folkens.
Jeg skal have udvidet min NAS med 2x3TB WD RED diske og ville egentlig smide i kurven nu og bestille, men kom så i tanke om det her vi i gamle dage kaldte januar udsalg. I dag har vi jo udsalg, superweekend, lørdagslækkerier, black friday, cyber monday og alt muligt andet hvor der måske kan spares lidt penge på elektronik, og jeg er derfor kommet i tvivl om hvordan netbutikker plejer at være i januar. Plejer der at være noget at hente i januar udsalg og lign. hos f.eks. komplett.dk og computersalg.dk? Ved godt at ingen her kan sige om lige netop ovenstående harddisk kommer på udsalg, men det var mere om der overhovedet BLIVER et udsalg eller ej. Speak up kloge hoveder :)
|
|
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
|
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mit bud er at prisen på de diske er nogenlunde konstant, så køb du dem bare nu og få glæde af dem med det samme.
Tjek prishistorikken her: http://www.edbpriser.dk/harddisk/wd-red-wd30efrx-3-tb-id-6876631.aspx
|
|
![]() |
|
Juiceren ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
Ja jeg har også set historikken, den er irriterende stabil :P
Seagate NAS diske var på tilbud til black friday men blev lynhurtigt revet væk (eller dvs. komplett solgte i hvert fald ikke flere til den pris lige pludselig). |
|
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
prisen falder først når de store diske dribler ned i pris, og fordi enterpriseteknologierne ikke kravler så meget ned i desktop, så sker der ikke den store udvikling (helium fyldte eksempelvis) så ja køb når man har lyst. Der går nok et halvt års tid før vi kommer til at se nogle større fald i prisen. Den helt store udfordring er at prisen egentlig ER faldet gennem det sidste år, men dollarkursen er gået fra omkring 5,5 i jan til over 7,00 i øjeblikket og det har betydet at det prisfald der har været har været komplet opslugt af dollarstigningen.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
For godt 2½ år siden (!) købte jeg ovennævnte WD Red 3TB disk og gav 1.010kr for den inkl. fragt... - den er så faldet godt 10% på den tid...
For godt 13 måneder siden købte jeg en Red 4TB for 1200kr inkl. fragt - den er pt ca. 100kr dyrere... - måske du bare skal skynde dig at købe - det er vist ikke til at vide om de stiger eller falder ;-) |
|
![]() |
|
Bum bum, ja det lyder da godt nok som om at jeg bare skal få bestilt!
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |