recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Windows 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Windows 10

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du henter Windows 10 fra MS og inst. helt på ny.

Alle dine inst. programmer, skal så også inst. igen.

Inden du går i gang vil jeg anbefale at du tager en Backup af din pc. Den kan f.eks gøres med Macrium.

Du kan hente Win 10 her: https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

På siden kan du hente et værktøj. Med dette værktøj kan du enten lave en ISO fil eller bruge en USB pen.

Til dem der måtte forsøge dette - husk at du skal opgradere til Win10, før du kan lave en clean install. Årsagen er at MS først skal registrere din HW i deres servere, således at de kan "genkende" din maskine (og dermed din ret til at køre win10) efter en clean install. 
Gør man ikke dette, vil Windows melde at man muligvis er på en uægte version af Windows. Hvad det betyder i længden, ved jeg dog ikke.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 11:20
Det er ikke givet at en clean installation hjælper. Jeg har nemlig de samme problemer på mine computere, uanset om det er opgradering eller clean install.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er ikke givet at en clean installation hjælper. Jeg har nemlig de samme problemer på mine computere, uanset om det er opgradering eller clean install.

Flemming

Der er langt større sandsynlighed, for at du får en pc'er der kører langt bedre.

Har du en pc'er der har kørt i nogle år, hvor du har inst. og afinst. diverse programmer og hvor evt. producenten har smidt en masse software på, da du købte pc'en, så vil der ligge en masse crap på din pc, også selv om du har fjernet det. 

Opateringen til Windows 10 overfører alt det crap der ligger på din pc. 

Laver du deriod en clean installation, så kommer alt dette ikke med.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 17:10
Afklar én ting med det samme mht internethastigheden:

Benytter du dig af WiFi? ...For så er det så godt som umuligt at vurdere hastigheden på internettet da det kan skifte som vinden blæser, som f.eks. hvis din egen eller naboens router har skiftet kanal siden sidst.

ps. Vær opmærksom på de ofte mindre bruge Wifi kanaler 12+13 i din router, da Windows 10 ikke umiddelbart har driver til det fra clean install (Frekvenserne er "ulovlige" at bruge i USA). Kanalerne kan genvindes ved at installere et driver der passer til EU og ofte er det færre af naboerne der benytter dem ;-)

Men en stationær computer giver man naturligvis kabel, alt andet ville da være synd!
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu