|
Hjælp til opsætning af marantz sr7011 |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Lygtemanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 245 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juni-2017 kl. 16:20 |
|
Halløj
Jeg har et meget lille problem med min opsætning på min marantz sr7011. Det drejer sig min subwoofer indstillingen mine subs tænder automatisk men ved lav volume står de og tænder og slukker lidt hvilket er en smugle trælst. Jeg har prøvet at lege lidt med volumeknappen ved auto kalibrering og har skruet godt ned for den når den køre testen, men jeg ender stadig på ca samme indstilling hver gang. kalibrering giver følgnedene Front står til Large, crossover full band Center står til Large crossover full band jeg har sat subwoofer mode på LFE+Main LPF for LFE er 80hz jeg har sat crossover til 80hz for front og center Mit setup er: Front: JBL LS80 Center: JBL LS center Subwoofer: 2 x JBL LS120p nogle forslag til hvad jeg kan prøve? På forhånd tak
|
||
Sony 55x9005b
Sony PS4 Panasonic DMP BDT310 Harman Kardon AVR 370 JBL LS80 JBL LS40 JBL LS Center JBL LS 120P |
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvorfor kører du LFE + Main??? Det at dine fronter er large medfører jo ikke at du skal give dem output på lfe kanalen
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
|
LFE+Main ved Denon og Marantz, når fronter er sat til large, betyder at alle lave frekvenser sendes til sub. Der står intet om, at fronterne i denne indstilling gengiver lfe sporet, og lfe skal de ikke gengive. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
|
Er der en auto on indstilling på sub, og er den sat i auto on? Vælg istedet On indstillingen, så slukker sub ikke, med mindre strømmen afbrydes. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Lygtemanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 245 |
|
Der er kun auto funktion
|
||
Sony 55x9005b
Sony PS4 Panasonic DMP BDT310 Harman Kardon AVR 370 JBL LS80 JBL LS40 JBL LS Center JBL LS 120P |
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
Hvis du har meget lav volumen på subben, så kan den have svært ved at finde ud af on/off - mener jeg at huske;)
Dernæst, har du ikke trigger port på din subwoofer? |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
|
![]() Hvis det var min ville jeg være fristet til at åbne den og se om den kunne modificeres til tvangsstyret ON og så indsætte et Solid State relæ på 230V forsyning, styret af et triggersignal fra Marantz. ![]() Men det kræver jo noget viden og fingersnilde. ![]() Ang. automatisk On/Off, spørgsmål er om følerkredsløb sidder før eller efter volumenregulering på sub. Hvis det sidder før volumenregulering ville jeg skrue meget ned for volumen på sub (kan ikke helt gennemskue om det er det du gør?) så Marantz skal sende kraftigere signal ud (dvs. der kommer mere signal til On/Off kredsløb). Hvis det sidder efter volumenreg. er der nok ikke meget at stille op? Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 23-Juni-2017 kl. 21:42 |
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|
Det er meget normalt et auto on ikke er følsom nok. Det er ikke sikkert du kan gøre noget ved det andet end at bruge en strømspareskinne der tænder sammen med din AVR eller TV, eller du kunne bruge en fjernbetjent stikkontakt.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
|
![]() Har fundet service manual med diagrammer, kan downloades her: Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Jeg må prøve at se om jeg kan snyde kalibreringen igen og få lidt mere output signal. |
||
Sony 55x9005b
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|
Det er da godt nok også et fjollet design. Hvad med at sætte en 1hz sinustone på den anden indgang til at trigge auto on. Det bliver sikkert filtreret fra igen inden inden det rammer forstærkeren.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |