|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Fanner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() Sendt: 23-November-2004 kl. 23:27 |
||
Hej!
Jeg ved at man via en Selector-boks fra TDC kan konvertere sit analoge tv-signal til et digitalsignal, hvilket jo giver noget bedre fjernsyn m.v. Findes der ikke nogen anordning der bare kan gøre dette uden man skal investere i en Selctor med en masse funktioner jeg slet ikke skal bruge og hvor jeg bliver nød til at bruge denne som kanalvælger (irreterende). Det jeg leder efter er en slags lille Analog2Digital converter som man tilslutter antenne-ledningen til og derefter tilslutter den i fjernsyn samt min Pioneer 5100 så de modtager digital-signal. Jeg håber nogen forstår hvad jeg mener og kan hjælpe?? ![]() |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Hej Fanner Du har misforstået noget Grunden til at Selector viser gode digitale signaler, er at TDC har brugt en stor bunke penge på at lave dem i en god kvalitet. Selector virker som en modtager, der dekoder de digitale signaler og laver dem tilbage til analog. Der er ingen gevinst i at lave dit analoge signal om til analog, og tilbage til digital igen i 5100, og tilbage til analog for visning på TV. Tværtimod - det bliver kun dårligere for hver konvertering. Hvis dit analoge signal er dårligt, så er det en antennemand du skal have fat i. Det er ingen små gyldne bokse som "kan trylle" her, desværre. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
John G J ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
||
Det vi kan håbe på er at der snart bliver sendt rent digitalt HDTV. Men der går desværre en del år endnu, frygter jeg |
|||
john
Pioneer PDP-435fde Pioneer DVR-440H-K Pioneer VSX LX51 PS-3 JAMO SW 303E JAMO 8 Series APPLE TV |
|||
![]() |
|||
Fanner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
||
Hmm okay, jeg må indrømme jeg ikke ved så frygtelig meget om det, jeg
har bare et 100 Hz fjernsyn og når man ser foreksempel fodbold kan
kvaliteten godt være lidt ringe synes jeg, det ved jeg godt er helt
normalt, men jeg har forstået at hvis man sender signalet gennem en
Selector så skulle signalet blive meget bedre, det har jeg flere steder
efterhånden.
Er der nogen der bekræfte eller afkræfte det?? |
|||
![]() |
|||
John G J ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
||
Signalet bliver også meget bedre med en digital parabol... Det er rigtigt at signalet bliver bedre med en selector.. Du begrænser dig dog til kun at kunne se TV, der hvor din selctor står, ligesom med parabol. Jeg har lige fået kabel tv og der er signalet ikke af samme kvalitet som med parabol... dog er der så mange andre fordele ved kabel |
|||
john
Pioneer PDP-435fde Pioneer DVR-440H-K Pioneer VSX LX51 PS-3 JAMO SW 303E JAMO 8 Series APPLE TV |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Hej Fanner
Ringe på hvilken måde ?
I nogle tilfælde bliver signalet bedre, i andre tilfælde dårligere. Det afhænger af hvad man sammenligner med. Men pointen er, at det ikke er Selector som laver signalerne gode - men TDC som føder Selector med gode signaler. Du kan ikke bruge en Selector til noget uden et TDC abonnement, og du kan ikke købe en løs boks som laver dit almindelige antennesignal om til Selector "kvalitet". /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jamen det er det normale 100 Hz støj som kommer på de fleste 100 Hz fjernsyn når noget bevæger sig hurtigt kan det flimre lidt som om det ikke kan følge med, jeg kender ikke det tekniske men jeg ved fra flere uafhængeige kilder at det er ganske normalt. http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=slctr
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Fanner
Ok. Men en Selector kan ikke kompensere for problemer i dit 100Hz TV !
Ok, jeg tror vi snakker forbi hinanden. Er du på jagt efter en brugt Selector ? I så fald ville jeg nok købe den nye ved TDC istedet, den er meget bedre (link til TDC kabel TV).
Ja, og forhandleren af dit 100Hz sagde nok også at billedet blev bedre... og aligevel klager du Digitale signaler er ikke ubetinget lig med en forbedring. Det afhænger af en masse faktorer. Men mange falder for glansbillederne, og sammenligner med et grumset signal fra en stueantenne ved siden af. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
boborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
![]() |
||
TDC testsender vist HDTV ved at udsende den europæiske HD1. Der er én på hifi4all.dk's forum der med dvb-c kort kan se HD1 på pc'en. |
|||
/ Bob
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jo den kan godt kompensere, for det signal den udsender skulle jo netop
fjerne det støj eller hvad det nu er, så billedet står klart, men jeg
må jo bare prøve ad og se hvad der sker
![]() Og nej jeg er ikke på jagt efter nogen selector, du skrev jeg ikke kunne bruge en selector uden TDC abonnement og det ved jeg ikke lige hvad du mener med, hvis du mener at man skal have TDCkabeltv for at bruge den, så har jeg det, hvis der kræves yderligere abonnementer for at bruge den så har jeg aldrig hørt om det må jeg indrømme (selvom det ikke ville undre mig hvis det tilfældet). Nå men slut herfra, jeg har formentlig misforstået hvad alt det her går ud på, men det ændrer nu ikke på at hvis man sender sit antennesignal igennem en selector så bliver billedet bedre på ens fjernsyn, eller det er jo ihvertfald hvad jeg har hørt mange steder. Jeg ville bare gerne vide om man kunne få det samme "gode" signal igennem en eller anden smart boks der ikke var en selector, og det kan man så ikke. ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Fanner
/Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
boborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
![]() |
||
Det kan man faktisk godt. De sender i Viaccess 2 kodningssystemet så en DVB-C modtager med indbygget Viaccess eller Viaccess cam skulle virke. Du får dog ikke adgang til tvguide, vejrudsigttjenester og andre sådanne tjenster. Ole Perch Jensen har lavet en guide til modtagelse på PC med et DVB-C kort. se http://hjem.tele2adsl.dk/oleperch/DVB/DVB.html
Redigeret af boborg |
|||
/ Bob
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |