recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal+ decoder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal+ decoder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 959
Direkte link til dette indlæg Emne: Canal+ decoder
    Sendt: 17-December-2004 kl. 19:36

Jeg har et Canal+ abn. hvor jeg betaler 59kr i leje for dekoderen,

ved lidt købmandsregning fandt jeg ud af at det på sigt er en rigtig dårlig forretning. Så var det jeg faldt over ALDI`s tilbud på en Digital Satelit receiver til 1199,- ser ud til at være helt uptodate. Men Canal+ siger at den må jeg ikke bruge for de har ikke godkendt den, kan det være rigtigt at de kan bestemme hvilken receiver jeg putter deres kort  i ? hvad med dem som har parabol og receiver vil de også bestemme der. Kan de overhovedet det. Jeg har prøvet at skrive til dem at de skulle kikke på ALDI`s maskine, men de gider ikke at svare kanon service, men de vil måske prøve at gå Viasat i bedene.

Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
veis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-April-2004
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2004 kl. 22:06

Hej Johnny,

For at kunne modtage Canal Digital skal din receiver være udstyret med en CONAX decoder, samt helst bygge på MHP (MediaHighwayPlatform).

Jeg ved ikke om ALDIs receiver har det, men jeg ved at f.eks JemFix og Harald Nyborg markedsfører digital receivere til under 1000 kroner som hverken kan bruges til Viasat eller Canal Digital.

Så pas på med at ALDIs ikke blot er endnu en FTA (Free To Air) maskine. (Som tyskerne har væsentligt mere gavn af end os nordboer, da der i tyskland faktisk sendes TV som er gratis at modtage) - i Danmark kan du ikke se danskt sat-tv uden enten Viasat eller Canal Digital.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2004 kl. 22:14

Ifølge oplysningerne er den beregnet til kodede sendere, der er 2 kortlæsere. Den kan en frygtelig bunke ting. Har EPG og noget der hedder PIG som jeg ikke ved hvad er. Men det med Conax står der ikke noget om i deres tilbudsavis.

Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2003
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2004 kl. 00:15

Den har formentlig ikke indbygget conax, når det ikke står der. Den har dog common interface mulighed, så man kunne købe et Conax cam og anvende sit programkort fra Canal Digital i dette. Der er dog 2 typer programkort hos Canal Digital. 1 (blåt kort) til Media Highway (MHW) og 1 (gult kort) til de andre. De blå kort fungerer vist ikke optimalt i et conax cam.

Den er ganske rigtig ikke godkendt hos hverken Viasat eller Canal Digital og derfor er den i praksis ikke speciel velegnet til det danske marked udover til ukodede kanaler og evt. udenlandske abonnementskanaler der sælges her...  Det er kun gamle Canal Digital kunder, fra før reglen om godkendte modtagere blev indført, der frit kan vælge modtagere.

Årsagen til at de går Viasat i bedene er pga. Viasat's skifte af kodningssystem. Læs evt. om problematikken på http://www.digitalt.tv/artikler/satellit/modtagervalg.aspx

Du har godt nok parabol og ikke kabel-tv ikke også? Kom lige i tvivl når du skriver 

Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

hvad med dem som har parabol og receiver vil de også bestemme der

/ Bob
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2004 kl. 00:47
Jeg har Kabel-tv dvs at canal+ signallet går igennem vores antennenet. Mit kort er blåt og kører på en Phillips decoder som Canal+ har leveret, jeg har formentlig allerede betalt den 1½gang, og det beynder at irritere mig lidt, vil prøve at lede efter en brugt godkendt så, der er en 40-50 stykker på deres liste. Jeg bliver også lidt sur når de ikke gider at svare.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2003
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2004 kl. 09:42

Ok men så kan du i hvert fald ikke benytte den i Aldi. Den er en DVB-S model altså satellittuner. Der anvendes en anden type tuner i kabelnet DVB-C. Der sendes på helt andre frekvenser i kabel-net.

En DVB-C model med indbygget conax vil i hvert fald i teorien virke. Der skam også nogle udmærkede DVB-C modeller på markedet. F.eks. HUMAX CX 1201C eller topmodellen fra TOPFIELD TF-5100C PVR TWIN TUNER + 80G HDD.  Her kan man optage eller pause live tv på en indbygget harddisk og optage 1 kanal og se 1 anden samtidig. Men desværre lader det til at Canal Digital's Stofakunder er tvangsindlagt til at betale de 59 kr. i leje for en Philips der næppe koster mere end 500-1000 kr. i produktion. Du har vel prøvet at overbevise dem til at sælge dig den Philips du har med argumentet om at du allerede betalt den 1½gang?

Redigeret af boborg
/ Bob
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2004 kl. 12:13
Jeg har godt nok ikke spurgt om de vil sælge den, ej heller får man tilbudt den mulighed når man tegner abn. Jeg har dog tildligere ejet en canal+ decoder dengang det var analog teknik. Men der er dog den fordel at hvis de skifter teknik får man en ny decoder, hvilket man ikke gør hvis man har købt den. De ville vel også være så frække at forlange fuld pris for den. Tak for svarene jeg overvejer nu hvad der bedst kan betale sig.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu