|
Opdatering til Win10 på MeegoPad (lille PC) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 23:02 |
Windows 8 på min MeegoPad er poppet op og har punket mig for at blive opgraderet til Windows 10... - computeren er udstyret med 32GB flash ram, hvoraf en del er brugt til installationen. Der kan installeres et MicroSD-kort på sticken, men vil en Windows 10 kunne bruge den plads undervejs i processen?
Nogle tanker i forhold til en evt. opgradering af den bette boks? |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så vidt jeg husker, kræver windows 10 opdateringen mindst 15 gb fri plads på c-drevet. Hvis du ikke har det, kunne du kopiere alle dine data over på et SD kort, slette dem på c-drevet, installere Win 10, rydde op efter installationen, (dvs slette den backup af Win 8 der bliver taget under installationen) og derfter kopiere dine data tilbage. Hvis det ikke giver plads nok at slette data, må du også slette programmer, og derefter geninstallere dem på Windows 10.
|
|
/Peter
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Der er vist kun installeret Kodi og det afinstallerer jeg bare - håbede dog at ekstern lagerplads (mikro-SD) kunne benyttes til eks. installationsfiler og at den ikke nødvendigvis ville gemme den gamle windows-installation. Det er jo en bette computer og alt muligt overflødigt kan hurtigt medføre at installationen bliver umulig...
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Alt hvad du skal have installeret på den udover OS, kan sagtens ligge på en anden "Disk", ganske som var det en partition på selve HDDen. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
- og jeg er bange for at smadre den nuværende opsætning...
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Jeg kan ikke helt huske hvad Windows installationen sagde til mig med. Min 32 GB tablet i sin tid, men det var noget med der ikke var plads nok på c drevet, så jeg skulle installere et sd kort, som den kunne benytte. Jeg mener faktisk den ville installere win10 på sd, eller sådan tolkede jeg teksten i al fald.
Havde ikke et sd kort, så kom aldrig i gang med det. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |