recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Headset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Headset

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Headset
    Sendt: 20-November-2015 kl. 09:12
Hej
Min 8 årige søn ønsker sig et headset i julegave. Han spiller meget Minecraft, mens han kommunikerer med de andre over skype. Han er nok ikke så interesseret i om lyden er perfekt, bare den er ok. Det ville være godt hvis ledninger og stik er rimelig solide, selvom han generelt passer godt på sine ting. Og komforten er prioriteret højt. Jeg har tænkt mig at bruge omkring 500 kr. og har fundet frem til et sæt Sennheiser PC 320.
http://www.nbradio.dk/shop/sennheiser-pc-320-headsaet-7387p.html
Er jeg på rette spor og er der andre sæt jeg bør kigge efter.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2015 kl. 09:40
Fandt selv lige lidt flere.

Steel Series Siberia V2
https://fona.dk/steelseries-siberia-v2-groen-8262910600

Kingston HyperX cloud Headset
https://www.happii.dk/Hovedtelefonerheadset/HyperX-Cloud-Headset-White/2452390?s=hyperx+cloud
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2015 kl. 14:56
Jeg har bestilt Kingston HyperX Cloud.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 08:08
Nu nåde jeg desværre ikke at se posten inden du bestilte et headset. Men vil alligevel komme med et indspark. Man kan jo altid returnere.

Jeg ved godt du skriver at god lyd ikke er top prioritet, men hvis man alligevel kan få det til prisen er det vel blot en bonus.

Jeg har i mange år spillet World of Warcraft og brugt adskillige gaming headsets. For nogle år siden besluttede jeg mig for det var slut med den dårlige lyd der generelt er i budget gaming headsets.

Jeg kiggede derfor i lang tid efter en par billige almindelige headset med rigtig god lyd. Efter lang tids søgen faldt jeg over disse:

De er grundlæggende magen til en meget rost ældre Denon headset D1001. Jeg syntes de har en utrolig god lyd og er markant bedre end det 500 kr Razer headset min kæreste bruger. Jeg er nu igang med mit par nr. 2 (Hunden valgte at ødelægge det første). Der ud over er de utrolig lette og behagelig at have på.

Det er nemt at Google sig til en del tests af dem, hvis du er interesseret.

Overstående er så kombineret med en mikrofon: https://www.proshop.dk/Mikrofon/SPES-Clip-On-Microphone/2431006

Prisen hos Proshop er godt nok lid pebret. Jeg købte mine hos Komplett på tilbud til 69 kr inkl. forsendelse. Men de har dem desværre ikke længere. Men samlet bliver overstående 508 kr og ikke langt over budget.

Fordelen med dette setup er at man får utrolig god lyd, samtidig med at headsettet kan tages med på farten og til samme pris.

Nu spiller jeg næsten udelukkende MMO, men har læst at et begreb som "directional awareness" er rimelig vigtig når man spiller FPS. Lige på dette område ved jeg ikke hvordan Creatives klare sig.

Redigeret af Silentbob - 21-November-2015 kl. 08:14
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 22:26
Tak for svaret. Jeg har læst at Kingston HyperX cloud skulle have rigtig god lyd. Indmaden er Takstar pro 80.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu