|
Mac fra 2011, isættelse af SSD... |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
andershede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Juli-2015 kl. 16:23 |
Jeg har en Macair fra 2013 som selvom den faktisk har lidt ringere specs end min Macbook pro der er et par år ældre, så er den meget hurtigere.
No surprise er det fordi Air har SSD. Jeg har luret lidt og der er nogle guide til indsættelse af SSD i ældre Macbook Pros, men jeg spørger lige her alligevel. Kan jeg vælge en hvilken som helst SSD (128 Gb og opefter) og er proceduren med udskiftelse "farlig"? Eller burde det være piece of cake Mvh Anders Hede |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det var mig, ville jeg scanne Mac'en her, og bruge deres råd.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
Det er super nemt at skifte hdd i en macbook pro fra 2011. Har gjort det i min kærestes 15", 2011.
Apple har lavet vejledninger til opgradering af harddisk, som du kan finde på deres hjemmeside. Redigeret af nexium - 31-Juli-2015 kl. 19:41 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
hvis det er en late 2013 macbook air så er der kun en eneste producent som laver SSD'ere til dem. Grunden er at der ikke er andre end OWC (other world computing) i USA som har reverseengineered den pci-e port de bruger nu. så du kan ikke bare tage en alm ssd og sætte i og OWC's løsninger er æske svære at få fat i. hvis den ikke er late 2013 så har transcend også lavet nogle http://www.transcend-info.com/apple/jetdrive/ (læs det hele)
Men er ikke sikker på om du mener 2013 eller 2011 som der står i titlen. - der er MEGA forskel på de 2 maskiner. - alternativt laver transcend et 128GB SD kort som du også kan se inde på deres hjemmeside.
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Jeg læser det som om det er en MacBook Pro fra 2011 "unibody" her passer alm. ssd diske i. En samsung 850 2.5" vil være en god mulighed. Og ja, den er nem at sætte i.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
nu har han jo ikke rigtigt verificeret hvad der er tale om, men ja hvis det er en 2011 så er en 850'er et særdeles fint bud.
|
|
![]() |
|
andershede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
Undskyld det sene svar.
Det er en "primo 2011" så jeg bestiller en SSD nu :) Tak for svarene
|
|
![]() |
|
og må hellere afslutte denne tråd som jeg var så distræt at jeg helt glemte.
Installationen gik smooth. Det er jo helt gak _ikke_ at lave denne opgradering som betyder så meget. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |