|
USB forlænger? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-August-2015 kl. 17:35 |
Da kabinettet til min desktop PC står gemt nede under mit skrivebord, irriterer jeg mig ofte over at jeg skal helt ned under bordet for at sætte diverse USB stik i portene.
Hvis jeg vil have en USB 3.0 forlænger, med et langt kabel hvor der er en del USB porte i den anden ende, som så kan ligge oppe på mit skrivebord er det her så den bedste løsning? Hvor jeg så køber et forlænge kabel til, så det kan nå op på mit skrivebord: Eller findes der en anden løsning? |
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Medmindre du kan finde en Hub med et længere kabel, så kan jeg ikke få øje på noget bedre. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Jeg kan nemlig ikke finde en Hub med et længere kabel, eller jo der var vist et 2.0, men vil helst have 3.0 da jeg har begge dele, så vil helst have den hurtigste teknologi.
Men det lyder fint at man bare kan forlænge det med et ekstra kabel.
|
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det eneste der er bedre end det, er hvis der ikke var en forlænger. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Jeg havde nappet sådan en her, på grund af udseendet.
https://www.av-cables.dk/usb-3-0-hub/high-quality-usb-hub-3-0-aktiv-4-vejs-7616.html Eller sådan en her https://www.av-cables.dk/usb-3-0-hub/usb-hub-3-0-4-vejs-aluminium-soelv.html Klaus |
|
![]() |
|
Tak for det Klaus, men hvor lang er kablet til de Hubs du linker til? Eller skal der bruges forlængerkabel?
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Ingen anelse. Kablet til den i alu ser ud til at være 0,8 - 1 meter.
Klaus |
|
![]() |
|
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
En væsentlig fordel ved de som Klaus linker til er, at de også har ekstern strømforsyning, så de ikke så let løber tør for strøm til mange samtidige USB enheder eller en telefon der skal oplades.
Hubs med strøm har typisk også et udskifteligt fødekabel, så du kan købe et "rigtigt" kabel i den nødvendige længde i stedet for at have en dum forlænger indblandet. |
|
![]() |
|
Okay, jeg troede faktisk at Hubs som denne fik strøm fra computeren igennem USB kablet?
|
|
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
jo men du er ikke i stand til at føre så meget strøm gennem 1 kabel, så en hub har brug for at have sin egen strømforsyning hvis den eksempelvis bruges til eksterne harddiske, keyboards, mus, telefoner etc på samme tid.
|
|
![]() |
|
USB 3.0 kan maks levere 0,9 A (altså fra din pc)
Sætter du en USB hub til uden strømforsyning deles de 0,9 A mellem alle de ting du sætter til USB hubben. Sætter du to strømkrævende USB harddiske til, må de deles om om strømmen og bliver langsommere - eller slår helt fra! Klaus |
|
![]() |
|
Claus og Klaus:
Tak for væsentlig info, det var jeg ikke klar over. Godt at der er steder her, hvor man lærer hele tiden ![]() Så skal jeg da helt klart have mig en Hub MED strømforsyning da der kommer harddisk, iPhone lader en harddisk der i.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |