|
Imac til service - hvad skal medbringes? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-September-2015 kl. 18:50 |
Jeg har fået en besked fra Apple om at min harddisk muligvis har en fejl (3TB fusion drive) og de skifter den gratis blot jeg indleverer til nærmeste autoriserede værksted.
Nu har jeg slettet harddisk og gjort klar til at pakke maskinen ned, men så kom jeg til at tænke på om jeg skal tage andet med end selve computeren? Jeg spørger fordi Apple engang imellem stiller nogle mærkelige krav som fx ved ombytningen af de fejlbehæftede iphone opladere, der skulle man fremvise sin iPhone. Så skal jeg også medbringe strømkabel, tastatur og mus? Eller kan det få lov at blive? Jeg spørger fordi især stræmkablet er liiidt besværligt at få ud af kabelbakken og mus/tastatur bruger jeg til min backup computer. pft. Sylvest |
|
.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jamen står det da ikke i indkaldelsen? Hvis det kun er computeren der er nævnt, er sagen vel klar?
|
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
Der står ikke noget i indkaldelsen så jeg vil også mene det bare er computeren, men som jeg skrev så er Apple ikke altid så nem at have med at gøre.
Så hvis der var en her i forummet som havde været igennem møllen så .... :-) |
|
.
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Det står måske på deres supportsider - eller giv dem et call og forhør dig om hvad og hvor meget !
Det er hvad jeg ville ha' gjort. For at være sikker på, at jeg gør som de forlanger i sådan et tilfælde.
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Du skal kun medbringe computeren! Serviceværksteder skriver altid at de ikke tager ansvar for evt. medsendt tilbehør. Selv strømforsyningen skal blive hjemme..
M.v.h. |
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Hvis man f.eks. har købt varer hos Proshop.dk, så skal man ved bl.a. rma-sager, altid sende alt med ! Hvilket jeg selv lige har erfaret, da jeg sendte min HTC One Mini 2 til rep.
Som der i øvrigt også står på deres supportsider vedr. tilbagelevering. Så tror det er lidt forsk. ift. hvor, man har købt sin vare.
Så endnu en gang så tjek deres supportsider for retningslinjer vedr. tilbage- eller indlevering - eller gi' dem et call !
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Hvis det er standard dele, så ville jeg IKKE sende dem med, ved en harddisk udskiftning. Så et strømkabel med apparat-stik og et tastatur/mus hører i den kategori.
Det er en lidt anden politik ved nogle forhandlere med ting som laptops. Her er der ofte mange forskellige typer strømforsyninger og det kan ikke forventes at butikken eller serviceværksted har den samme liggende eller en tilsvarende med et specielt stik. Derfor bør man medbringe den og spørge ved aflevering. Mange vil også gerne have alt med, for så er det lettere at tage varen retur og udlevere en komplet ny.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Jeg har haft en iMac indleveret i Slagelse, da det hed Eblehuset - nu er det Humac.
De ville kun have selve iMac'en - ikke andet. Redigeret af Brixen - 06-September-2015 kl. 12:17 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Takker for input. Det viste sig at det var nok med selve iMac'en.
God søndag! |
|
.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |